Continuând planul de modernizare a infrastructurii Aeroportului Chişinău, au fost finisate lucrările de betonare a primilor 1 250m a noii piste, a căii de rulare Alfa, care, la fel ca peronul, a fost reconstruită de la zero. Astfel, lucrările au cuprins o suprafaţă ce depăşeşte 100 mii m2.

Drept rezultat, procesul de betonare a primului segment de 1 250 m a noii piste a fost finalizat. Lucrările sunt efectuate cu respectarea celor mai înalte standarde, la concepere fiind consultate proiectele celor mai mari aeroporturi Europene.

Peronul de parcare a aeronavelor a fost extins cu un segment ce acoperă o suprafaţă de 45 mii m2, construit de la zero. În rezultatul reconstrucției și extinderii peronului, Aeroportul Internaţional Chişinău dispune acum de 27 locuri de parcare perfect funcţionale, ceea ce depăşeşte esenţial obligaţiile de reconstrucţie prevăzute pentru etapa I de modernizare a acestuia.

În condiţii de temperaturi ridicate, compania administrator alocă resursele necesare astfel încât cursul lucrărilor de reconstrucţie pe aerodrom să nu fie întrerupt, lucrându-se în ritm alert şi pe timp de noapte. Zilnic, pe şantierul Aeroportului Chişinău muncesc peste 200 lucrători şi 120 maşini şi tehnică specială modernă, numărul unităților de transport fiind dublu, comparativ cu perioada inițială.

Totodată, au loc lucrări de conectare la reţeaua electrică pentru iluminarea nocturnă a peronului, cu instalarea a 13 piloni, cu o înălțime de peste 30 m fiecare.

În perioada de reconstrucție sunt evitate toate problemele din punct de vedere al siguranţei zborurilor, disconfortul călătorilor precum şi cel al companiilor aeriene, prin oferirea acestora a posibilităţii de operare 24/24 de pe Aeroportul Chişinău.