Farsa a fost concepută de providerul de WiFi Purple, care a introdus clauza în termenii și condițiile de utilizare — acordul tehnic obligatoriu din punct de vedere legal pe care consumatorii trebuie să-l aprobe în schimbul utilizării de internet gratuit—, deși de fapt puține persoane citesc aceste prevederi. Compania a precizat că a făcut acest lucru pentru a atrage atenția asupra faptului că clienții sunt de acord în mod regulat cu termeni care s-ar putea să nu le placă, inclusiv privind acordarea de acces la informații și date private referitoare la obiceiurile lor de navigare pe internet.
“Utilizatorii trebuie să citească termenii și condițiile când semnează pentru a avea acces la o rețea. Cu ce sunt de acord, cât de multe date fac publice și ce licență le dau providerilor? Experimentul nostru arată că este prea ușor să incluzi o capcană și să-i faci pe oameni să fie de acord cu ceva nedrept”, a declarat CEO-ul Purple, Gavin Wheeldon.
Printre obligațiile incluse pe lista serviciilor în folosul comunității se află curățarea parcurilor locale de dejecții animale, îngrijirea câinilor vagabonzi și a pisicilor fără stăpân, desfundarea manuală a canalizărilor înfundate, curățarea toaletelor mobile la festivaluri și evenimente locale, pictarea cochiliilor melcilor pentru a le înfrumuseța existența sau adunarea gumei de pe străzi.
Pe lângă această clauză, Purple a mai precizat că va acorda un premiu oricărui client care a citit condițiile și a descoperit gluma. Potrivit The Guardian, o singură persoană a solicitat premiul.