Edilul suspendat al Capitalei a decis să dea explicații după ce internauții au acuzat autoritățile că lucrările de reconstrucție pe bd.Ștefan cel Mare au fost făcute de mântuială.

Replica lui Chirtoacă vine după ce zilele trecute pe Facebook au apărut mai multe imagini în care poate fi observat că asfaltul proaspăt turnat pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt se deformează pe anumite porțiuni. Iar marcajul proaspăt aplicat a început să se șteargă. Și, în timp ce, autoritățile locale nu au răspuns la acuzațiile aduse, primarul suspendat al Capitalei a decis să de-a explicații. „Am observat că nu prea are cine răspunde şi cum Chirtoaca-i de jină pentru toate, răspundem aşa suspendaţi cum suntem”.

Vedeți mai jos mesajul:

„Marcajul nu se vede la fel de intens sau se șterge” – pentru ca marcajul să se șteargă imediat după ce este aplicat sau după o săptămână, trebuie să fie diluat sau aplicat necorespunzător, adică la temperaturi scăzute mai puțin de 10-15 grade, primăvara sau toamna, și când e foarte umed. În cazul de față este vorba că pe marcaj se depune praf, precum și rămân urme de la cauciucurile automobilelor, după cum se vede și în imagini. Prin urmare în cazul de față marcajul nu se șterge, dar se murdărește. Cel puțin asta văd din imagini, ca de mers la fața locului nu am voie.

 

„Denivelările” – au apărut în mod evident de la căldura, atunci când la umbra erau aproape 40 de grade și asfaltul a început sa se „topească”, dar nu sub greutatea unui singur troleibuz (ca astfel s-ar topi toată strada), dar din cauza faptului ca în stații se fac cozi de troleibuze și autobuze, mai ales pe bd. Ștefan cel Mare și atunci sarcina asupra drumului creste exponențial, depășindu-i capacitatea portantă. Antreprenorului oricum i s-a pus în vedere problema de acum câteva săptămâni, dar probabil ei vor spune că au făcut conform proiectului, iar proiectantul va spune că a respectat normativele stabilite de stat, de Ministerul Construcțiilor, cu privire la capacitatea portantă a drumului și tipul de asfalt care trebuie folosit. Evident că, dincolo de acestea, și într-o asemenea situație o soluție oricum trebuie găsită – cum să reziste asfaltul atunci când prin materialul folosit, capacitatea portantă a drumului se respectă, dar totuși apar asemenea denivelări din cauza supraîncărcării.

La final, edilul suspendat al Capitalei susține că cu această problemă au fost informați drumarii. „Să vedem ce soluții vor găsi. În paralel se vor face expertize și se va verifica respectarea tehnologiei, dacă nu au fost abateri. Lucrările oricum nu a fost recepționate final, șantierul fiind pe răspunderea antreprenorului până la rezolvarea tuturor neconformităților”, a adăugat Dorin Chirtoacă.

Amintim  că banii din care a fost reparat bulevardul Ștefan cel Mare, dar și Constantin Negruzzi și strada Vasile Alecsandri din capitală au fost luați cu împrumut de la BERD și BEI. Valoarea proiectului este de peste 20 de milioane de euro.