/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 790: Odesa și Kiev – supuse atacurilor cu drone. Cel puțin șapte persoane au fost rănite

Mâncare, cazare și compensații. Ce drepturi au pasagerii transportului aerian dacă zborul este anulat sau întârzie

missing
02 septembrie 2017, ora 14:10

Cetățenii îşi pot exercita drepturile atunci când:

a) li se refuză îmbarcarea împotriva voinţei lor;

b) zborul este anulat;

c) zborul este întârziat.

Astfel, în dependență de situație, pasagerii transportului aerian au dreptul:

a) de a primi o compensație;

b) la rambursarea întregului cost al biletului sau redirecționare spre destinaţia finală, în condiţii de transport comparabile;

c) la deservire (mese şi băuturi răcoritoare, cazare hotelieră, transportul dintre aeroport şi locul cazării, apeluri telefonice gratuite).

Agenția pentru Protecția Consumatorilor recomandă pasagerilor care nu sunt satisfăcuți de prestarea serviciilor de transport aerian:

1. Adresați-vă cu o reclamație către agentul economic;

2. În cazul în care nu sunteți de acord cu rezultatele examinării reclamaţiei de către agentul economic, sunteți în drept să scrieți o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor sau să vă adresați în instanța de judecată.

Prezentul articol este reglementat de Legea nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor și Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 836 din 08.11.2012.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram