Fie că sunt realizate în interes de serviciu sau pentru a ne odihni, călătoriile au un rol important în viața noastră, iar avionul este mijlocul de transport care ne ajută să ajungem operativ la destinația dorită. Agenția pentru Protecția Consumatorilor ține să aducă la cunoștință condiţiile în care pasagerii transportului aerian îşi pot exercita drepturile minime.

Cetățenii îşi pot exercita drepturile atunci când:

a) li se refuză îmbarcarea împotriva voinţei lor;

b) zborul este anulat;

c) zborul este întârziat.

Astfel, în dependență de situație, pasagerii transportului aerian au dreptul:

a) de a primi o compensație;

b) la rambursarea întregului cost al biletului sau redirecționare spre destinaţia finală, în condiţii de transport comparabile;

c) la deservire (mese şi băuturi răcoritoare, cazare hotelieră, transportul dintre aeroport şi locul cazării, apeluri telefonice gratuite).

Agenția pentru Protecția Consumatorilor recomandă pasagerilor care nu sunt satisfăcuți de prestarea serviciilor de transport aerian:

1. Adresați-vă cu o reclamație către agentul economic;

2. În cazul în care nu sunteți de acord cu rezultatele examinării reclamaţiei de către agentul economic, sunteți în drept să scrieți o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor sau să vă adresați în instanța de judecată.

Prezentul articol este reglementat de Legea nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor și Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 836 din 08.11.2012.