Potrivit viceministrului Ministerului Transporturilor și membrului în Consiliului de Administrație al Air Moldova, Oleg Tofilat, în ultimii doi ani compania a rambursat o mulțime de împrumuturi și acum are dificultăți cu capitalul de lucru. „S-a întrebat opinia consiliului de administrație. Noi ne-am împotrivit (împrumutului n.r/), dacă Consiliul Concurenței aprobă”, a declarat Tofilat pentru newsmaker.md.
Tofilat a explicat că rata dobânzii va fi „aproape de rata de bază a Băncii Naționale” (acum – 7,5%). „Un împrumut de un an. Rata de bază plus o marjă rezonabilă. Apoi se va vedea, poate fi exist, se poate de refinanțat sau altceva”, afirmă Tofilat. El a adăugat că, deși este o tranzacție între două întreprinderi de stat, nu este posibilă o rată zero deoarece aceasta este contrar legii privind concurența. Totuși, Tofilat nu a spus câte active circulante are Air Moldova, referindu-se la secretul comerciale.
O sursă anonimă, care este familiarizată cu termenii acordului, a explicat pentru Newsmaker că este mult mai ușor să împrumute de la o întreprindere de stat decât de la băncile comerciale. „Dacă luați un împrumut similar de la bancă, există două nuanțe. Prima este limitarea sumei, al doilea este soldul împrumutatului. Pentru companiile aeriene, soldul aproape întotdeauna pare neatins”, a spus sursa.
Amintim că aeroportul Internațional Chișinău a fost concesionat pe 50 de ani firmei Avia Invest SRL.