În ședința Guvernului din 11 octombrie curent, premierul Pavel Filip s-a arătat nemulțumit de calitatea serviciilor de telefonie mobilă. Acesta a cerut angajaților Agenției Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI) să-și îndeplinească atribuțiile de serviciu. Ordinele i-au fost ascultate și ministrul Economiei Octavian Calmîc și conducerea ANRCETI au avut o întrevedere.

În cadrul acesteia s-a decis ca ANRCETI să comande un studiu independent privind respectarea de către operatorii de telefonie mobilă a condițiilor de acoperire a teritoriului țării cu semnal calitativ, inclusiv în perimetrul drumurilor naționale.

În comunicatul emis de instituție se ai spune că regulatorul va actualiza prevederile metodologiei mecanismelor de verificare a serviciilor prestate de operatorii de telefonie mobilă, reieșind din normele internaționale existente la moment, în colaborare cu Ministerul economiei și Infrastructurii vor elabora și propune spre aprobare amendamente la legislația națională în domeniu, precum și alte acte normative existente.

Autoritățile mai spun că serviciilor de telefonie mobilă și Internet prestate cetățenilor, în multe regiuni, sunt nesatisfăcătoare. Calmîc a meționat că problema trebuie rezolvată în termeni cât mai reduși.

Potrivit comunicatului, reprezentanții ANRCETI au raportat că deja au solicitat, în regim de urgență, de la operatorii de pe piața autohtonă date tehnice privind serviciile prestate conform licențelor eliberate, precum și contactat instituții din domeniu de a realiza verificări în diferite zone ale țării a calității serviciilor prestate.

Suntem liberi și scriem pentru tine. Tu meriți! O facem cu pasiune, dedicație și onestitate. Iar pentru a continua, avem nevoie de ajutorul tău!

Susține redacția TV8.md cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon.

Îți mulțumim!