Cea mai importantă expoziție de fotojurnalism la nivel global, World Press Photo, ajunge în această lună la Chișinău. Începând cu data de 21 noiembrie și până la 13 decembrie, expoziția organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent, cu sprijinul financiar al Ambasadei Olandei la Chișinău.

Cea mai importantă expoziție de fotojurnalism la nivel global, World Press Photo, ajunge în această lună la Chișinău. Începând cu data de 21 noiembrie și până la 13 decembrie, expoziția organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent, cu sprijinul financiar al Ambasadei Olandei la Chișinău.

Expoziția va fi deschisă zilnic pentru public la Centrul Comercial „Jumbo”, etajul 4, între orele 10.00- 20.00.

Fotografiile expuse fac parte din expoziția anuală internațională World Press Photo, care călătorește în întreaga lume, fiind montată în peste 100 de locații din peste 45 de țări – și vizitată de peste 3,5 milioane de oameni la fiecare ediție.

Competiția a ajuns la a șaizecea ediție în 2017 și a reunit înscrieri din toată lumea: 5034 de fotografi din 125 de țări au trimis 80.408 de imagini. Juriul a oferit premii în 8 categorii către 45 de fotografi din 25 de țări: Australia, Brazilia, Canada, Chile, China, Cehia, Finlanda, Grecia, Franța, Germania, Ungaria, India, Iran, Italia, Pakistan, Filipine, România, Rusia, Africa de Sud, Spania, Suedia, Siria, Noua Zeelanda, Turcia, UK, și SUA.

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), Ambasada Olandei în București și Fundația The World Press Photo, vă invită la deschiderea Expoziției The World Press Photo 2017 la Chișinău, care va avea loc pe 21 noiembrie 2017, cu începere de la ora 13.00, în incinta Centrului Comercial „Jumbo”, etajul 4.

Evenimentul se desfășoară cu sprijinul financiar al Ambasadei Olandei în București, România, în cadrul Programului Diplomație Publică.

Mai jos vedeți câteva din lucrările care vor fi la expoziție:

Câștigătorul premiului I la Categoria „Long-Term Projects” este © Valery Melnikov, Rossiya Segodnya

Title: Black Days Of Ukraine

Legenda fotografiei: „În aprilie 2014, separaţiştii pro-ruşi au confiscat părţi din Doneţk şi Luhansk. Guvernul ucrainean a lansat o operaţiune militară de răspuns, iar conflictul a escaladat până la nivel de ostilităţi armate. Rusia a acordat sprijin prin antrenarea şi echiparea rebelilor. Fotograful a mers mai întâi la Luhansk, la începutul verii lui 2014 şi a fost martor la schimbarea condiţiilor pe măsură ce ostilităţile s-au intensificat. El crede că partea cea mai importantă în orice conflict sunt oamenii obişnuiţi, prinşi în violenţe. Consideră că oamenii paşnici – femei, copii, vârstnici, care nu au o implicare directă în conflict – sunt cel mai mult afectaţi. Civilii din Luhansk şi Doneţk au fost nevoiţi să supraviețuiască fără apă curentă sau electricitate, sub bombardamente repetate şi suportând distrugerea caselor lor, sau moartea rudelor şi a prietenilor”

Deținătorul Premiului II la Categoria „Oameni” al The World Press Photo 2017 este © Robin Hammond pentru NOOR for Handicap International

Titlul: Praying for a miracle – mental health problems in disabling environments in Africa”

Legenda ce însoțește fotografia: „Hellen Alfred (41) trăieşte cu o problemă de sănătate mintală, în Juba, Sudanul de Sud. Ea spune că s-a îmbolnăvit după naşterea celui de-al şaselea copil. Bolile mintale în Sudanul de Sud sunt adesea atribuite vrăjitoriei. Aceasta înseamnă că bolnavii mintal sunt frecvent ostracizaţi şi priviţi ca un pericol pentru societate. Mulţi ajung în închisoare. Cultura animistă din Sudanul de Sud, precum şi cea creştină, tratează bolile mintale cu remedii tradiţionale sau rugăciuni, practici pe care mulţi profesionişti le consideră ca insuficiente, sau pură şarlatanie. Juba are doar o mână de psihiatri şi psihologi calificaţi, dar ONG-urile internaţionale lucrează cu autorităţile pentru a îmbunătăţi condiţiile bolnavilor mintal.”

Deținătorul premiului II la categoria „Natură”, a World Press Photo 2017 este Ami Vitale, SUA, pentru National Geographic, cu fotografia „Pandas Gone Wild”

Legendă: „Un îngrijitor poartă un costum de panda pentru ca urşii ce urmează a fi eliberaţi în sălbăticie să nu fie stânjeniţi de contactul uman, la Wolong”