La Aeroportul Internațional Chișinău, unde au fost finalizate lucrările de reconstrucție la suprafețele de mișcare preconizate pentru anul 2017. De asemenea, circa 80% din lucrările de reconstrucție a celei de-a doua piste, a două căi de rulare și a unei porțiuni a peronului extins au fost terminate.

Noile suprafețe de lucru sunt dotate cu un nou sistem de balizaj luminos modern, ce corespunde categoriei de manevrare CAT III. Astfel, în condiții de vizibilitate foarte redusă aeronavele vor rula în deplină siguranță. Totodată, a fost majorată și capacitatea portantă a învelișurilor suprafețelor de mișcare până la peste 70 unități, comparativ cu indicele PCN 51 existent anterior. Aceasta va permite aeroportului ca după reconstrucția întregii infrastructuri aeroportuare să deservească diferite tipuri de aeronave.

În urma extinderii peronului şi reconstrucției celui vechi, aeroportul dispune deja de 27 locuri de parcare pentru aeronave perfect funcționale. De asemenea, noile suprafețe de mișcare date în exploatare contribuie nemijlocit la sporirea capacității operaționale a aeroportului. Pe ultima sută de metri sunt lucrările de construcție a celui de-al treilea sistem de drenaj care va permite evacuarea apelor pluviale și va spori durata de exploatare a acestor suprafețe.

Făcând o retrospectivă a anului 2017, Petru Jardan, directorul general al companiei Avia Invest, a menționat că peste 145 mii m2 din suprafața aerodromului au fost reconstruiți integral în conformitate cu proiectele realizate în cele mai mari aeroporturi Europene.

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Octavian Calmîc, a declarat că după finalizarea lucrărilor de reconstrucție Aeroportul Internațional Chișinău devine cu siguranță unul dintre cele mai competitive aeroporturi regionale, care deține o infrastructură ce corespunde celor mai înalte standarde Europene.