Ceaiul, cafeaua, bomboanele, crupele și făinoasele le cumpărăm cu rezervă – o dată sau de două ori pe lună. Și tot la acest interval de timp procurăm pește și carne.
Ambianța și felul în care sunt prezentate produsele contează pentru locuitorii capitalei. Cel mai frecvent ei aleg să cumpere produsele din supermarketuri și marketuri. Totuși, fac vânzări și magazinele specializate, de la care mai mult de 20% dintre chișinăuieni cumpără cu încredere mezeluri, carne sau dulciuri.
Piețele sunt preferate pentru fructe și legume. Fiecare al cincilea merge la târg după pește, iar fiecare al zecelea – după carne, crupe, orez și alte făinoase.
La o singură vizită la magazin, chișinăuienii scot din buzunar în medie 284 de lei. Carnea, în cea mai mare parte, e cumpărată de la supermarket și… se mănâncă cu ochii, mai întâi de toate. Un studiu realizat de Magenta Consulting, a determinat că moldovenilor le place când ambalajele lasă multă carne la vedere. Aspectul proaspăt, culoarea, felul în care este tăiată – vinde. Culoarea albă atrage, deoarece conferă ideea de igienă.