La o lună de la lansarea campaniei „Adoptă un trol”,  inițiatorii campaniei au reușit să colecteze aproape 40% din sumă și a ajuns la 1.500 dolari de la 103 donatori.

Totodată inițiatorii proiectului, îndemnă, ca orice persoană care deține vreo informație despre fermele de troli. Ce anume se căută:

  • Nume – cine sunt șefii mai mari și mai mici?
  • Financiar – cum sunt remunerați angajații de la diferite nivele, cât, din ce bani?
  • Structura de management – cum funcționează, cum se coordonează, cum se raportează?
  • Date concrete – adrese (unde sunt oficiile?), cifre (câți oameni sunt, cât primesc, cât timp lucrează?
  • Multimedia – fotografii din interior, video, audio, orice ar putea fi interesant.
  • Dovezi – acces la adrese de mail cu corespondența despre coordonare și stabilire a agendelor.
  • Mărturisiri – oameni reali ce ies public în fața camerelor și povestesc cu ce s-au ocupat.

Astfel,  „Dacă acum lucrezi, sau ai lucrat ceva timp în urmă în această industrie, contactează-ne. Nu o să primești mari sume de bani, dar cel puțin o mică recompensă materială, dar o și mai mare recompensă morală. Dacă dorești, anonimatul va fi asigurat, desigur, un impact mai mare va fi dacă numele este public. Acesta poate fi un început de o viață nouă, fără a scrie articole denigratoare la comandă. Noi știm că mulți din voi nu se mândresc cu jobul pe care îl fac. Sunt doar o minoritate cei care fac asta din plăcere. Fiecare are dreptul la a doua șansă atunci când recunoaște că a greșit.

Campania mai continuă o lună. Curând vor avea loc și câteva evenimente offline. Nu uitați să distribuiți și să îndemnați lumea să doneze.

Reamintim că, doi tineri din Moldova, Vlada Ciobanu și Dumitru Alaiba, au lansat campania de crowdfunding „Adoptă un trol” pentru a colecta bani și a plăti persoane să vorbească despre „fabricile de troli” din Moldova. Astfel, ei și-au propus să găsească persoane care să le împărtășească experiența de lucru în acest sistem, ulterior confesiunile acestora vor fi răspândite de toate instituțiile media independente. Scopul campaniei este ca oamenii să înțeleagă de ce se fac știri false, de ce sunt distribuite și cine este responsabil de acestea. Ei explică că trollii sunt plătiți, astfel banii vor fi folosiți pentru ai motiva.