Cel puțin pe 50 la sută din lungimea liniară a raftului dintr-un magazin alimentar va fi destinată expunerii şi vânzării produselor fabricate în Republica Moldova. O inițiativă legislativă în acest sens a fost aprobată în prima lectură în ședința de joi a Parlamentului.

Scopul proiectului de lege este susținerea comercializării produselor alimentare autohtone. Iar, norma de 50% ar urma să fie aplicată la șase luni de la data publicării, iar lista produselor urmează a fi aprobată și actualizată anual de Guvern. Proiectul propune și completarea Codului contravenţional cu norme de stabilire a sancţiunilor pentru nerespectarea noilor cerinţe.

De asemenea, autorii proiectului propun plafonarea reducerilor comerciale pentru produsele alimentare cu maxim 10% în scopul balansării puterii de negociere a părților contractante. La fel, este stabilită perioada pentru acţiunile și activităţile de marketing şi publicitate. Perioada de promoție urmează să fie de până la 60 zile pe an per produs. De asemenea, termenul de plată al facturilor va varia în funcție de data-limită de consum și va fi de 7, 30 şi 45 de zile calendaristice.