Unele instituții mass-media au reflectat relativ echilibrat cel de-al doilea tur al campaniei pentru alegerile locale, în timp ce alte instituții au făcut partizanat politic. Aceasta este concluzia celui de-al cincilea raport de monitorizare a comportamentului mass-media în campania electorală, lansat de Centrul pentru Jurnalism Independent.

Potrivit CJI, în cele două săptămâni de campanie pentru turul al doilea de scrutin, unii radiodifuzori au manifestat atitudini favorabile sau defavorabile în raport cu un candidat sau altul, iar câteva posturi s-au angajat în promovarea masivă a unui candidat.

Postul de televiziune TV8 i-a reflectat pe ambii candidați neutru, la fel ca și postul public Moldova 1 și posturile RTR și ProTV, care au avut un comportament relativ echilibrat.

În același timp, Prime TV, Canal 2 și Publika, care au anunțat că nu vor reflecta campania electorală, au difuzat mai multe materiale cu caracter electoral care au fot favorabile pentru Ion Ceban și defavorabile pentru Andrei Năstase. L-au promovat masiv pe Ion Ceban și posturile NTV Moldova și Accent TV.

Jurnal TV a oferit acces în știri ambilor candidați, însă Andrei Năstase a fost favorizat masiv, în timp ce Ion Ceban a fost prezentat atât în lumină negativă, cât și neutră, și pozitivă.

Prin monitorizarea mass-media, CJI și-au propus să informeze publicul cu privire la comportamentul presei în campania electorală și accesul concurenților electorali la mass-media.