Purtătorul de cuvânt al democraților, Vitalie Gamurari, susține că televiziunile care îi aparțin lui Plahtoniuc au difuzat în primul tur al alegerilor numeroase materiale despre Silvia Radu pentru că atunci aceasta își îndeplinea funcția de primar interimar. Acesta a mai precizat că fiecare televiziune are o politică editorială.

„Era din cauză că ocupa funcția de primar interimar, și dacă nu greșesc, erau reflectate rezultatele și eșecurile în urma acestei conduceri”, spune Gamurari.

„Posturile cu acoperire națională Prime TV, Canal 2 și Publika TV, care au anunțat că nu vor reflecta campania electorală, nefiind monitorizate de CCA, au continuat să difuzeze multiple materiale cu caracter electoral direct și indirect în buletinele de știri prin care au promovat-o direct pe candidata independentă Silvia Radu”, se menționează într-un raport al Centrului pentru Jurnalism Independent cu privire la reflectarea primului tur al alegerilor.

O concluzie similară este prezentă și în raportul de reflectare a celuit de-al doilea tur: „Prime TV, Canal 2 și Publika, care au anunțat că nu vor reflecta campania electorală, au difuzat mai multe materiale cu caracter electoral care au fot favorabile pentru Ion Ceban și defavorabile pentru Andrei Năstase”.

De cealaltă parte, Gamurari susține că Partidul Democrat și-a expus clar poziție: „Am argumentat de ce nu solicităm să fie votat reprezentantul PSRM și PL, pentru că aceste partide au deținut mult timp Consiliul Municipal și am văzut la ce dezastru a fost adus municipiul Chișinău. Referitor la cum au tratat canalele TV, eu cred că fiecare post TV își are propria politica editorială, care ajunge la un numitor comun despre cum să promoveze un candidat sau altul”.