Numărul angajaților Serviciului 112 se va mări de la 82 la 119 persoane din cauza creșterii numărului de apeluri parvenite la numărul unic 112. O hotărâre în acest sens a fost aprobată de Executiv.

„Pentru deservirea calitativă a traficului apelurilor parvenite la numărul 112 și în scopul creșterii nivelului de protecție a populației prin reducerea timpului de reacționare la apelurile de urgență, se propune majorarea numărului de operatori a Serviciului 112 cu 36 de persoane și modificarea statelor de personal ale Serviciului 112”, a precizat ministrul Chiril Gaburici.

În rezultatul trecerii, din 1 iulie 2018, a tuturor apelurilor parvenite la numerele de urgență 901, 902, 903, s-a atestat o creștere esențială a fluxurilor de apeluri către Serviciul 112. În prezent, Serviciul 112 înregistrează zilnic în mediu peste 13 mii de apeluri de urgență, în comparație cu circa 7300 de apeluri anterior. Din aceste considerente, numărul operatorilor în schimb va fi majorat de la 15 până la 27.

Majorarea numărului de operatori ai Serviciului 112, va fi realizată în contextul diminuării și unificării efectivului de personal (dispeceri) din cadrul serviciilor specializate de urgență (poliție, pompieri, ambulanță), care potrivit fișei posturilor aveau ca sarcină preluarea apelurilor de urgență, până la reformarea acestora.

Totodată, ministrul Economiei și Infrastructurii a menționat necesitatea includerii în statele de personal a funcției de psiholog, care va evalua aspectele ce țin de latura psihologică în activitatea viitorilor angajați. În acest sens, se preconizează creșterea eficienței activității Serviciului 112 în preluarea și gestionarea apelurilor de urgență de la populație.