Achizițiile publice din Orhei se fac în lipsă de transparență și fără consultarea publicului sunt concluziile raportului de monitorizare a achizițiilor publice din Orhei. După prezentarea acestuia, Ilan Șor, primarul orașului, a venit cu un comentariu în care susține că autorii se contrazic și afirmă că dacă el a furat din buget, atunci oare cât o furat foștii primari din moment ce, potrivit lui Șor, timp de 28 de ani în oraș nu s-a făcut nimic.

„Oameni ciudați – acest IDIS Viitorul …Sincer, vă contraziceți – ba am furat un miliard și am construit Orheiul, ba l-am construit din bugetul orașului și în același timp l-am furat …Am doar o singură întrebare pentru dvs. – ducând la absurditate, să spunem că aveți dreptate și am construit orașul din bugetul orașului și o altă parte a acestui buget a fost furat – imaginați-vă dar cât au furat din buget foștii primari ai orașului? Când timp de 28 de ani în oraș nu a fost plantată nicio floare și nu a fost reparat niciun trotuar – iar la intrarea în Orhei – pășteau caprele? Nu-mi amintesc de la dvs. nicio „anchetă” pe numele primarilor anteriori ai orașului …
Și asta este tot ceea ce oamenii trebuie să știe despre dvs.”, a scris Ilan Șor pe pagina sa de facebook.

Amintim că, raportul a arătat că cele mai mari trei contracte de achiziție publică, în sumă totală de 12.303.230 lei, atribuite de Primăria Orhei, au fost realizate cu nereguli. Mai exact:

-1.997.721,00 lei pentru “Servicii de deservire și întreținere a spațiilor verzi în municipiul anul 2018” (Pe pagina web a AC, Primăria Orhei, nu exista vreun document sau vreo informaţie privind respectiva procedură de achiziţie. Or, publicul larg nu cunoaşte dacă aceste rapoarte, documente, în general, se elaborează şi dacă în ele, la concret, există date despre executarea contractului de către Borintex.)

-3.427.679,02 lei pentru “Lucrări de extindere a iluminatului public în mun. Orhei” (fără ca publicul să aibă acces la informaţii concrete şi relevante despre această tranzacţie, este imposibil de urmărit cum, unde şi dacă lucrările de cca 3,5 milioane lei sunt efectuate)

-6.880.860,00 lei pentru “Servicii de preparare și distribuire a hranei pentru copii” (autoritatea contractantă in condiții neclare, a organizat o singură procedură de achiziție, în loc de două – planificate şi chiar anunţate)

Detalii despre raport AICI.