În primele șase luni ale anului, agenţiile de turism şi turoperatorii au acordat servicii turistice la 135,1 mii de turişti şi excursionişti. Majorarea numărului de turişti şi excursionişti a fost condiţionată de cresterea numărului de participanţi la turismul emiţător (+28,2%) și turismul receptor (+24,9%). Totodată, s-a redus numărul de participanți la turismul intern cu 4,5 la sută.

Din cei 8,3 mii de turişti şi excursionişti străini, care au vizitat Republica Moldova în ianuarie-iunie 2018 şi au beneficiat de serviciile agenţiilor de turism şi a turoperatorilor, 80,8% au sosit în scopuri de odihnă, recreere şi agrement, 16,0% – de afaceri şi profesionale şi 3,2% – de tratament.

Ponderi mai însemnate în numărul total de turişti şi excursionişti străini sosiţi în Republica Moldova le-au revenit cetăţenilor din România (19,7%), Austria (13,1%) Federaţia Rusă (11,9%), Ucraina (8,4%), Germania (6,4%), Polonia (5,8%), China (2,9%), Italia (2,7%), Olanda (2,6%), Japonia (2,5%), Statele Unite ale Americii (2,1%), Turcia (2,0%), Elveția (1,6%), Israel și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord (cîte 1,5%), Franța (1,4%), Slovenia și Finlanda (cîte 1,3%), Belgia (1,2%) și Estonia (1,1%).

Prin intermediul agenţiilor de turism şi turoperatorilor în ianuarie-iunie 2018 au plecat în străinătate 109,0 mii de turişti şi excursionişti. Majoritatea moldovenilor au plecat în străinătate în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (98,9%).

În principal cetățenii Republicii Moldova au preferat să călătorească, în principal, în Turcia (33,6% din total plecaţi în străinătate), Bulgaria (20,0%), România (14,7%), Egipt (12,2%), Grecia (6,8%), Ucraina (3,9%), Italia (1,1%), Spania (0,9%), Republica Cehă (0,8%), Ungaria și Emiratele Arabe Unite (câte 0,6%).

Numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul intern în ianuarie-iunie 2018 a constituit 17,9 mii, în scădere cu 4,5% comparativ cu aceeași perioadă din anul 2017. Deplasarea rezidenţilor moldoveni în interiorul ţării, în scop turistic, a fost organizată în special de agenţiile de turism şi turoperatorii din municipiul Chişinău (46,3%), regiunile de dezvoltare Centru (26,4%) şi Sud (24,1%).