Trei fracțiuni parlamentare au cerut audierea ministrului Economiei, Premierului și directorului Agenției Proprietății Publice în legătură cu privatizarea companiei aeriene „Air Moldova” de către Civil Aviation Group SRL - formată din compania românească Blue Air și doi investitori din R. Moldova. Deși, reprezentanții PLDM, PCRM, PSRM și PL au spus că susțin inițiativa, propunerea nu a fost acceptată, pentru el votând doar 42 de deputați.

Fracțiunea PLDM a solicitat audierea ministrului Gaburici. „Legea privind administrarea și deetatizarea proprietății de stat prevede un mecanism foarte clar și coerent. În acest context, or pe parcursul ultimului an de zile, în presă au fost mai multe informații privind starea deplorabilă de la compania respectivă. Circumstanțele în care a fost realizată această privatizare dar și informațiile de ultimă oră care au apărut în spațiul public vorbesc despre faptul că sau sunt învinuiri, sunt aduse argumentări că această companie premeditat a fost adusă la această stare. A fost utilizată o schemă general cunoscută și utilizată pe larg pentru a o prelua. Pentru a confirma sau infirma aceste argumentări solicităm audierea ministrului Economiei astăzi în plenul Parlament”, a declarat Iurie Țap, deputat PLDM.

Fracțiunea PCRM a solicitat să invite la audieri pe Prim-ministrul Pavel Filip și pe Vladimir Baldovici directorul Agenției Proprietății Publice. „Noi considerăm că privatizarea este o consecință, dar cauza este situația financiară a companiei. De aceea rugăm și insistăm la invitarea premierului, ministrul Economiei și directorul APP, pentru a explica cum și din ce cauză starea economică a întreprinderii a ajuns în așa stare”, Reidman.

„Într-adevăr în cazul dat avem în fața noastră nu pur și simplu proces de privatizare, ci vânzarea proprietății statului, vânzarea la un preț mizerabil de 50 de mln de lei. Vânzarea în mâinile unei companii destul de stranii, dubioase care a fost fondată în una august. Fondatorii de bază a acestei companii sunt oarecare doi cetățeni a R. Moldova. Mai mult ca atât având capitalul social de 500 de mii de lei, ei și-au asumat obligațiunea de a achita toate datoriile care de fapt sunt create în fața AVIA INVEST care astăzi gestionează aeroportul.De aceea eu mi-am adus aminte de cuvintele ex-directorului CNA care o spus: o să vedeți vor veni timpurile când banii furați se vor întoarce …”, declarat Vladimir Turcan, deputat socialist.

Și Alina Zotea-Durnea a spus că fracțiunea PL susține inițiativa, afirmând că miercuri, 3 octombrie, în cadrul comisiei Economie Buget și Finanțe a solicitat personal audierea ministerului Economiei și a Agenției Proprietăți Publice ca să răspundă: Cine a stat în spatele privatizării, cum s-a ajuns la falimentul acestei companii, toți membrii au votat unanim astfel audierea lui Gaburici va avea loc săptămâna viitoare, miercuri.

Amintim că, Agenția Proprietății Publice a anunțat marți, 2 octombrie, că concursul de privatizare a companiei aeriene „Air Moldova” a fost câștigat de Civil Aviation Group SRL – formată din compania românească Blue Air alături de un grup de investitori din R. Moldova.