Premierul Pavel Filip a cerut Ministerului Sănătății reorganizarea serviciului de Asistență Medicală Urgentă și elaborarea în termen de două săptămâni a unui plan de măsuri în acest sens. Solicitarea vine în urma decesul din str. Lech Kaczyński, când premierul a cerut sancțiuni disciplinare pentru mai multe persoane implicate în gestionarea proastă a cazului.

„Am solicitat înregistrările de la 112 și de la dispeceratul de urgență și le-am ascultat. Modul cum se lucrează în ambulanță este unul care pur și simplu m-a îngrozit. M-a îngrozit ceea ce am auzit, cum discută dispecerul cu medicii. Medicii vorbesc cu dispreț și aroganță despre cei care sună și sunt în situație de criză. Sunt absolut convins că problema numărul unu nu este lipsa banilor, ci atitudinea pe care unii o au atunci când își fac meseria și această atitudine m-a lăsat fără replică ”, a spus premierul.

Șeful Executivului a menționat că modul în care s-a reacționat la acest caz este regretabil – dispecerul a trebuit să sune patru echipe de medici și doar la a 4-a încercare medicul a primit chemarea, la care ambulanța a ieșit abia peste 13 minute. „Ce a făcut acest timp această echipa de medici nu este clar. Cu atât mai mult că pe fiecare automobil sunt instalate sisteme GPS și această mașină a ajuns de la stația de ambulanta până la str. Lech Kaczyński în 10 minute. Deci, dacă se reacționa imediat, în 10 min medicii trebuiau sa fie acolo”, a precizat Pavel Filip.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, durata gestionării unui caz variază de la 50 de minute până la o oră – asta ar însemna că în 8 ore maximum, echipa poate pleca la maximum 8 chemări. „Acest lucru se face intenționat, nu se închide fișa pentru a mai bea o cafea, pentru a se mai odihni. Ca manager imediat îți pui întrebarea – cât de eficient sunt folosite aceste mașini și echipe de medici? Situația este foarte gravă, de aceea luați acest domeniu ca unul prioritar”, a conchis prim-ministrul.