Lansată ca parte a programului Europa creativă – MEDIA, care a sprijinit sectorul audiovizual european în ultimii 27 de ani, iniţiativa „Noaptea cinematografului european” îşi propune să demonstreze că, pe lângă contribuţia la dezvoltarea industriilor culturale şi creative europene, Uniunea aduce totodată beneficii societăţii noastre în ansamblul ei. Cu cele aproximativ 50 de proiecţii gratuite programate în întreaga UE în perioada 3-7 decembrie, obiectivul acestei iniţiative a Comisiei Europene este de a apropia Europa de oameni şi, în acelaşi timp, de a sărbători împreună cu aceştia bogăţia filmelor europene, scrie Agerpres.
Fiecare dintre cele 34 de cinematografe care participă la iniţiativă va organiza un eveniment special de după-amiază, la care va proiecta unul dintre cele 20 de filme sprijinite de programul MEDIA. Această listă include „Cold War” („Războiul rece”), „The Killing of a Sacred Deer” („Uciderea cerbului sacru”), „Girl” („Fata”) şi „Border” („Graniţă”).
Filmele au fost alese de cinematografele locale, pentru a le permite acestora să-şi adapteze programul la interesele şi caracteristicile diverselor categorii de public. Sălile locale sunt, toate, cinematografe de renume, aparţinând reţelei Europa Cinemas, coordonată de programul Europa creativă – MEDIA şi de postul de televiziune ARTE.