Bugetarii care au întrebări privind modul în care li se va calcula salariul, în urma modificării legii salarizării, vor putea apela un număr de telefon al Ministerului Finanțelor și solicita informații suplimentare. Această linie telefonică are menirea să sprijine implementarea sistemului unitar de salarizare din sectorul bugetar, spun reprezentanții ministerului.

Numărul de telefon este 0 8000 15 25, tasta 6, și este funcțional de ieri, 5 decembrie.

Angajații bugetari vor putea solicita explicații privind modalitatea de calculare a salariului lor începând cu luna decembrie 2018.

De asemenea, pe parcursul lunii decembrie, toate unitățile bugetare din țară vor beneficia, conform unui orar stabilit, de suport metodologic și informativ la calcularea corectă a salariului, conform noii Legi a salarizării, potrivit reprezentanților Ministerului Finanțelor.

Legea salarizării unice în sectorul bugetar a fost pusă în aplicare de la întâi decembrie și presupune un salariu constituit din partea fixă (1500 lei) și partea variabilă. Partea variabilă va depinde de performanțele angajatului și aspectele specifice ale muncii, menționează angajații Ministerul Finanțelor într-un comunicat.