Î.S. „Calea Ferată din Moldova” și-a înoit parcul auto cu 10 automobile noi. Acestea sunt de producție românească și au inscripționat logo-ul instituției. Despre aceasta a anunțat ieri șeful CFM, Iurii Topala. Potrivit lui, urmează să mai fie achiziționate încă 20 de automobile care vor ajunge în parcurile întreprinderii pe parcursul anului viitor.

Iurii Topala susține că automobilele sunt de trei tipuri diferite și vor fi distribuite la toate nodurile feroviare din țară, astfel încât intervenția specialiștilor pentru lichidarea defecțiunilor să se producă în cel mai scurt timp posibil.

Costul total al celor trei tipuri de mașini noi ajunge la aproape opt milioane de lei,  iar configurațiile acestora corespund cerințelor pentru efectuarea operațiunilor pe linii.

„Până acum, intervențiile inginerilor sau a altor specialiști pe linii generau costuri prea mari pentru companie, în primul rând din cauza consumului sporit de motorină a automobilelor învechite pe care le deține CFM.  De  asemenea, timpul de intervenție lăsa de dorit, întrucât acestea se defectau foarte des. Mai mult, mentenanța acestor autoturisme era și rămâne a fi mult prea costisitoare și nerentabilă”, a menționat Iurii Topala.

Potrivit datelor prezentate de serviciile responsabile, diferența dintre consumul de motorină a unui automobil de model UAZ, deținut de CFM, și o mașină de model Dacia poate ajunge până la 13 mii de lei pe lună, fiind de cinci ori mai mic în cazul noilor mașini.