În textul petiției, se spune că asociația constată tot mai multe adresări ale părinților care exprimă intenția de a-și școlariza copiii în familie. Motivele sunt variate, dar esența intenției este de a asigura un proces de școlarizare personalizat, corespunzător cu particularitățile fizice și de personalitate a copilului, pentru a asigura astfel valorificarea maximă a punctelor sale forte.
În susținerea ideii promovate, semnatarii spun că școlarizarea acasă este un fenomen pe larg acceptat și pe plan mondial în multe alte țări, inclusiv din spațiul post-sovietic. Câteva exemple notabile, potrivit lor, sunt Marea Britanie, Irlanda, Franța, Norvegia, Rusia, Ucraina, Belarus, SUA, Canada, Australia, Japonia, India, Africa de Sud, Argentina, Columbia, ș.a.
În context, autoarea petiției, Diana Chicu, președinte al Asociației Obștești „Homeschooling Moldova”, spune că această formă de educație se aliniază cu spiritul convențiilor internaționale care fac parte din cadrul juridic al Codului Educației, cum sunt:
1. Convenţia europeană a Drepturilor Omului, menționează în primul său protocol, la articolul 2: „Statul, în exercitarea funcţiilor pe care şi le va asuma în domeniul educaţiei şi al învăţămîntului, va respecta dreptul părinţilor de a asigura această educaţie şi acest învăţămînt conform convingerilor lor religioase şi filozofice.”
2. Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, menționează în alineatul 3 al articolului 26: „Părinţii au, cu prioritate, dreptul să aleagă felul educaţiei care urmează să fie dată copiilor lor.”
Până în prezent doar 26 de persoane au semnat petiția respectivă, doritorii o pot face AICI.