Potrivit Serviciului Vamal portalul ar urma să integreze date juridice, economice, statistice şi organizatorice privind operațiunile de export, import și tranzit, precum și alte informații relevante activității economice externe.
„Pe acest portal utilizatorii vor putea găsi informații privind regimurile și destinațiile vamale, declararea mărfurilor, clasificarea și originea acestora, contingente, acte permisive, taxele pentru toate categoriile de mărfuri etc. Tot aici, vor fi descrise și procedurile de obținere a unor autorizații precum AEO, PVD sau Exportator Aprobat, sau cele de înregistrare în calitate de subiect al activității economice externe”, informează Serviciul Vamal.
Portalul va putea fi accesat de pe toate dispozitivele electronice (calculator, tabletă sau telefon). Totodată, acesta va fi disponibil și de pe pagina web a Serviciului Vamal.
De asemenea urmează să fie îmbunătățită și activitatea Centrului de Apel al Serviciului Vamal. Conform conceptului, acesta ar urma să fie constituit din două linii specializate distincte – Linia de informare și Linia fierbinte. Iar ambele vor putea fi contactate inclusiv prin intermediul aplicațiilor de mesagerie Viber și WhatsApp.
Noul sistem informatic reprezintă una dintre condițiile Acordului OMC de Facilitare a Comerțului și a DCFTA (Acordul de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător) din cadrul Acordului de Asociere RM-UE.