Mai mulți consumatori au expediat Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor prin intermediul apelului telefonic, aplicației Viber sau paginii Web cazuri unde aceștia au depistat produse expirate sau produse care sunt păstrate în condiții insalubre, dar care mai continua a fi vândută.
Astfel, în perioada 1 ianuarie- 31 martie au fost depuse 329 de petiții și sesizări de la consumatori privind calitatea necorespunzătoare atât a produselor alimentare cât și a serviciilor prestate de operatori pe întreg lanțul alimentar.
Din numărul total de petiții depuse, la moment au fost examinate 311, din diverse motive. Dintre care 37 de petiții nu au fost confirmate.
De asemenea, peste 40 de procese verbale au fost întocmite, au fost emise nouă prescripții de înlăturare a neconformităților depistate, 20 de petiții au fost redirecționate pentru examinare către alte instituții de stat, conform competențelor stabilite, zece cazuri au fost soluționate pe cale amiabilă prin medierea și soluționarea temei petiției de către agenție, iar 18 petiții nu au întrunit condițiile de examinare conform legislației în vigoare.