După ce Marea Britanie a decis să părăsească Uniunea Europeană, proces denumit Brexit, Guvernul portughez, îngrijorat că ar putea în consecință să piardă o bună parte din turiștii englezi, a lansat campania de promovare Brelcome – o campanie de încurajare a britanicilor să viziteze Portugalia, scrie Digi24.ro.

Potrivit sursei citate, de la declanșarea Brexit-ului, Portugalia a înregistrat deja o scădere a numărului turiștilor britanici, de aici și a luat naștere campania Brelcome, care transmite britanicilor mesajul: „Chiar dacă părăsiţi Uniunea Europeană, veţi fi întotdeauna bineveniţi în Portugalia”.

„Ne-am gândit că este o ocazie bună să spunem unui bun prieten că nu îl vom părăsi niciodată, orice ar fi. Ne-am gândit să transformăm asta în ceva bun, să transformăm Brexit-ul, care a fost atât de negativ şi atât de comentat, în ceva pozitiv. Şi am creat #Brelcome”, a explicat Luis Araujo – preşedintele autorităţii de turism din Portugalia.

Astfel, ca să nu piardă turiştii britanici, portughezii le-au promis porţi speciale de îmbarcare pe aeroporturile din Algavre şi Madeira. Iar guvernul de la Lisabona a votat deja o lege care să îi protejeze pe britanici, în cazul unui Brexit fără acord, scrie sursa citată.