Instagram testează un nou design al aplicației care va ascunde contorul cu aprecieri. „Vrem ca urmăritorii voștri să se concentreze asupra a ceea ce împărtășiți, nu câte aprecieri adună postările dvs. În timpul acestui test, numai persoana care împărtășește o postare va vedea numărul total de like-uri pe care le primește”, descriu dezvoltatorii Instagram noul prototyp.

Potrivit techcrunch.com, ascunderea numărului de aprecieri, ar putea reduce mentalitatea turmei, când oamenii apreciază doar ceea ce are deja tone de Likes. S-ar putea reduce senzația de concurență pe Instagram, deoarece utilizatorii nu vor compara câte like-rui au adunat ei, prietenii mai populari sau superstaruri. Și totodată, astfel ar putea încuraja creatorii de conținut să posteze ceea ce simt cu adevărat, în loc să încerce să creeze ceea ce va fi apreciat de toată lumea.

Testul de schimbare a designului a fost făcut public de Jane Manchun Wong, expert în domeniul ingineriei inverse care a anunțat și alte funcții ale Instagram, care ulterior au fost confirmate sau lansate oficial. Wong a descoperit testul de modificare a designului în codul Android al lui Instagram și a reușit să genereze capturile de ecran de mai jos.

Puteți observa în partea stângă a postării de pe Instagram că nu are un număr al like-urilor primite, dar arată câteva fețe și nume de persoane care l-au apreciat. Utilizatorii sunt alertați că doar ei vor vedea aprecierile la postările lor, iar ceilalți nu. Mulți utilizatori șterg postările care nu primesc imediat „suficiente” aprecieri sau le publică pe conturile lor false „Finstagram” dacă cred că nu vor fi mândri de aprecierile pe care le vor primi. Ascunderea contorului de like-uri ar putea impulsiona ca utilizatorii aplicației să posteze mai mult.

Un oficial al Instagram a confirmat pentru TechCrunch că acest design este un prototip intern care nu este încă vizibil publicului. „Nu încercăm acest lucru în prezent, dar explorăm modalitățile de reducere a presiunii asupra Instagram, este ceva la care ne gândim mereu”, a declarat purtătorul de cuvânt al companiei.