Agentul economic responsabil de reconstrucția drumului Chișinău-Ungheni-Sculeni plătește penalități și contiuă să repare drumul. Potrivit Ministerului Economiei și Infrastructurii (MEI), lucrările de reparație a drumului sunt finalizate în proporție de peste 60%.

„Nu mai putem tolera restanțele, cetățenii așteaptă de ani buni ca acest tronson să fie reparat. Pentru noi, scopul nu este să reziliem contractul sau să beneficiem de penalități, dar ne dorim să dăm în exploatare cât mai repede acest drum. La moment, se efectuează lucrări de reparație pe 4 porțiuni de circa 90 km dintre care peste 60% din lucrări au fost deja executate. A cincea porțiune, drumul de ocolire Ungheni a fost deja dat în exploatare”, a spus în acest context ministrul în exercițiu al Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici.

„Deși aceste companii sunt penalizate continuăm să lucrăm cu ele, pentru că în caz contrar ar dura mai mult procesul de relicitare”, a mai spus Gaburici.

Potrivit celor de la Minister, reprezentanții companiilor dau asigurări că finalizarea traseului va fi gata până în luna noiembrie 2019.

Pentru reparația drumului național R1 au fost încheiate cinci contracte, dintre care două cu o companie din Azerbaidjan, alte două cu una din Cehia și un contract cu o companie din Republica Moldova. Valoarea totală a proiectului fiind de 80 de milioane de euro.

Contractele de reabilitare a porțiunilor drumului național R1 Chișinău-Ungheni-Sculeni, semnate cu companiile Euro-Asian Construction Corporation Evrascon JSC din Azerbaidjan și OHL ZS din Cehia au fost pornite în martie 2014, pe o lungime de 83,82 km, finanțate de Banca Europeană de Investiții. Porțiunile de drum renovate urmau să fie finalizate în luna iulie 2016. Companiile au acum un nou termen la dispoziție pentru a da drumul în exploatare – finele lui 2019.

Rețeaua de drumuri publice din Republica Moldova include peste 9300 km, iar drumurile locale de interes comunal ating cifra de 30 mii km.