Turiștii, beneficiari ai serviciilor agențiilor de turism receptor și emițător, vor avea parte de o experiență turistică mai bună, iar timpul de așteptare la punctele de trecere a frontierei de stat va fi mai redus începând cu data de 27 mai. 

Astfel, prin intermediul unui canal electronic de comunicare prestabilit, agențiile de turism vor putea notifica autoritățile de frontieră despre sosirea grupurilor de turiști în prealabil cu 24 ore. Schimbul operativ de informații (cu privire la: data, ora, punctul de trecere al frontierei, datele despre autocar și numărul pasagerilor) va contribui la distribuirea eficientă a resurselor Poliției de Frontieră și asigurarea unei asistențe mai eficiente. Astfel, timpul de control al actelor va fi mult mai redus, iar autocarele nu vor mai sta la cozile din vămi.

Începând de luni, 27 mai, această platformă de comunicare electronică va intra în perioada de testare, ca ulterior să funcționeze pe bază permanentă.  La fel  va fi alocat  și un număr de telefon al dispeceratului, care va funcționa în regim non-stop, la care tur-operatorii vor putea să ia legătura cu reprezenanții Poliției de Frontieră.

Potrivit datelor oficiale, anul trecut prin intermediul Agențiilor de turism și turoperatorilor, țara noastră a fost vizitată de 19,3 mii (19 276),  cu 10,2% mai mult față de anul 2017. La fel, statisticile după numărul de traversări ale frontierei de stat  arată că în topul țărilor din care provin vizitatorii străini se află România, Federația Rusă, Austria, Germania, Ucraina, Polonia, China, Italia și Regatul Unit al Marii Britane și Irlandei de Nord.

Un nou parteneriat ce are drept  scop îmbunătățirea experienței turiștilor a fost consemnat de Agenția de Investiții și Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, în cadrul unei ședințe de lucru.