Ministerul Economiei a răspuns revendicărilor incluse în petiția înregistrată săptămâna trecută de transportatori la Guvern. Iată ce le-a spus.

1. Transparența în procesul de repartizare și eliberare a autorizațiilor de Transport Internațional de mărfuri.

ANTA eliberează autorizațiile în strictă conformitate cu prevederile Codului Transporturilor Rutiere. Procedura de eliberare se face la Ghișeul ANTA în mod electronic. De asemenea, s-au întreprins un șir de măsuri pentru combaterea corupției: se promovează intens numărul anticorupție în rândul tuturor angajaților și a beneficiarilor de serviciile ANTA – 022-832-065, s-au organizat o serie de trening-uri în domeniul combaterii corupției și se preconizează ca în viitorul apropiat să se dezvolte un sistem eficient de eliberare și monitorizare a autorizațiilor pentru transportul rutier internațional.

2Transparență în procesul adoptării legislației în domeniul transportului internațional de mărfuri.

Toate proiectele de lege se publică pe particip.gov.md pentru consultări publice.

3Modificarea Regulamentului privind eliberarea și utilizarea autorizațiilor de Transport rutier aprobat prin HG nr 257 din 28.04.2017

Prevederile se regăsesc în Codul Transporturilor Rutiere, nr. 150 din  17.07.2014

4. Formarea Ministerului de Transporturi și Infrastructura Drumurilor, care vor soluționa problemele urgente ale Transportatorilor

Nu ține de competența MEI

5. Formarea grupului comun de lucru între Ministerul Economiei și a Ingrastructurii și reprezentanții transportatorilor autohtoni în procesul de modificare a legislației în vigoare și elaborării unor noi acte normative, în acest sens.

Ministerul Economiei și Infrastructurii pledează pentru transparentizarea procesului consultativ și este de acord cu crearea grupului de lucru pentru modificarea legislației în vigoare. Vom iniția în cel mai scurt timp crearea acestor grupuri de lucru pentru eficientizarea comunicării și soluționarea operativă a problemelor transportatorilor.

6. Liberalizarea pieței spre țările CSI și UE

Ministerul Economiei și Infrastructurii are o misiune foarte importantă și un angajament ferm față de Acordul de Asociere prin instrumentul DCFTA. Cele mai mari efecte ale liberalizării comerțului cu UE s-au observat în cazul exportului de produse agroalimentare.

Pentru țara noastră, Uniunea Europeană este cea mai mare piață de desfacere, reprezentând aproximativ 70% din exporturile noastre. Deci, apropierea de UE a stimulat economia noastră, iar acest stimulent trebuie să motiveze și restul transportatorilor care folosesc doar o piață de desfacere.

La fel, avem o colaborare strânsă și cu țările CSI prin intermediul unui Acord privind Zona de Comerț Liber din cadrul CSI, unde transportatorii au toate pârghiile necesare să folosească oportunitățile și de pe piața Belorusă, Kazahstan sau Tadjikistan.

7. Recalcularea taxelor de stat, impozitelor din motivul că transportul internațional de mărfuri este paralizat 50/50 (nu sunt autorizații) care sunt achitate anual.

Această revendicare îi revine în competența Ministerului Finanțelor.

Suntem liberi și scriem pentru tine. Tu meriți! O facem cu pasiune, dedicație și onestitate. Iar pentru a continua, avem nevoie de ajutorul tău!

Susține redacția TV8.md cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon.

Îți mulțumim!