Limita de 140 de caractere, care face parte din ADN-ul reţelei al cărei principal atu rămâne caracterul real time al fluxului, neafectat de algoritmi de rankare cum e cazul la Facebook, este ridicată pentru prima oară de la înfiinţarea companiei în 2006.
Can’t fit your Tweet into 140 characters? ?
We’re trying something new with a small group, and increasing the character limit to 280! Excited about the possibilities? Read our blog to find out how it all adds up. ?https://t.co/C6hjsB9nbL
— Twitter (@Twitter) September 26, 2017
Conform datelor strânse de Twitter, 9% din postările din cadrul reţelei au exact 140 de caractere. De asemenea, expunerea ideilor care necesită explicaţii detaliate se face prin aşa-numitele tweetstorm-uri – o serie de mai multe postări care continuă aceeaşi idee. Utilizatorii fac acest lucru tocmai din cauză că nu pot include mai mult de 140 de caractere într-o postare.
Reprezentanţii Twitter vor urmări în cadrul acestui teste implicaţiile pe care creşterea limitei la 280 de caractere le poate avea. Aceştia speră ca prin această modificare utilizatorii vor deveni mai expresivi şi mai implicaţi în cadrul reţelei.
Limita de 140 de caractere a rămas de la începuturile Twitter, când mesajele erau livrate prin SMS. Într-un SMS nu erau acceptate mai mult de 160 de caractere, iar Twitter a alocat 140 de caractere pentru postare şi a rezervat restul de 20 de caractere pentru numele de utilizator.
Twitter a mai încercat şi în trecut să ajute la includerea mai multor caractere într-o postare, dar fără a modifica limita de caractere. În 2016, Twitter a încetat să mai contorizeze în limita de 140 de caractere ataşamentele care reduceau şi mai mult numărul de caractere ce puteau fi incluse într-o postare.