Potrivit Curții, acțiunea privind participarea contingentului militar la stagiul de instruire este prevăzută în Programul de colaborare pentru anul 2017 între Ministerul Apărării al Republicii Moldova și Ministerul Apărării al Ucrainei. așadar, Curtea apreciază că dispozițiile privind participarea la stagiu nu comportă caracter primar și, respectiv, Guvernul și-a arogat competențe care aparțin altor autorități publice: „Guvernului îi revine obligația să întreprindă măsurile necesare pentru a asigura executarea tratatelor internaționale”.
În decizia sa, Curtea menționată că din analiza atribuțiilor Președitenlui Republicii Moldova în domeniul apărării, prevăzute de Constituție, nu reiese competența exclusivă a Președintelui de a lua anumite decizii, aceasta fiind partajată cu Parlamentul, astfel șeful statului neavând discreție totală în domeniul apărării. În mod similar, anumite competențe stabilitate de lege sunt parataje între Președintele Republcii Moldova și Guvern. Curtea a mai constat că unul din domeniile principale ale activității Guvernului constituie apărarea și securitatea națională.
Menționăm că, președintele susține că Guvernul a încălcat prevederile Legii cu privire la apărarea naţională. Președintele a subliniat că în calitate de comandant suprem al forţelor armate, poartă răspundere de starea sistemului naţional de apărare.