Membrii Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA) au decis azi, 17 octombrie, monitorizarea posturilor de televiziune la capitolul respectării legislației audiovizuale în perioada campaniei electorale pentru referendumul local de demitere a primarului general al Capitalei.

Potrivit Media-azi, membrii CCA au decis să monitorizeze 12 posturi de televiziune: Moldova 1, Prime, RTR Moldova, Canal 3, Publika TV, PRO TV Chișinău, Jurnal TV, Accent TV, NTV Moldova, TV 8, ITV Moldova, Ren TV Moldova.

Inițial, în lista posturilor de televiziune propuse spre monitorizare a fost inclus și postul Canal 2, dar acesta a fost înlocuit cu postul de televiziune RTR Moldova.

În cadrul dezbaterilor, membra CCA, Olga Guțuțui, a dorit să afle de ce postul de televiziune RTR Moldova nu a fost inclus din start în lista menționată. Șefa direcției monitorizare TV, Elena Crîșmaru, a explicat că autoritatea de reglementare a domeniului audiovizualului poate monitoriza maxim 12 posturi de televiziune. Potrivit ei, RTR Moldova nu a fost inclus în lista inițială din cauza că difuzează buletine de știri scurte, de maxim 10-15 minute.

Astfel, la propunerea membrilor CCA postul de televiziune Canal 2 a fost scos din listă și înlocuit cu postul de televiziune RTR Moldova.

Monitorizarea va fi efectuată în conformitate cu Concepția privind reflectarea campaniei electorale la referendumul local, elaborată de CCA, și va începe după publicarea deciziei CCA în Monitorul Oficial.

Suntem liberi și scriem pentru tine. Tu meriți! O facem cu pasiune, dedicație și onestitate. Iar pentru a continua, avem nevoie de ajutorul tău!

Susține redacția TV8.md cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon.

Îți mulțumim!