/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 786: Sânge la Dnipro, avertizare de rang înalt și sprijin G7. Zelenski: „Trebuie să înfrângem teroarea”

De la începutul anului, consumatorilor le-au fost restituiți în jur de 2,5 milioane de lei

missing
15 decembrie 2017, ora 12:13

În luna noiembrie, utilizatorilor de produse și servicii le-a fost restituită o sumă de bani în valoare de cca 790 mii de lei. Cel mai relevant caz în acest sens este faptul, că din motivul nerespectării termenului de dare în exploatare a bunului imobiliar, un consumator a obținut de la agenția imobiliară vizată o reducere de preț pentru locul de parcare în valoare de 115.900 lei (echivalentul a 5750 euro) din prețul de 9250 euro.

Într-un alt caz, un fermier a depus o reclamație către agentul economic de la care a procurat un tractor, ce prezenta semne de defecțiuni tehnice. Consumatorul a cerut înlocuirea gratuită a tractorului necalitativ cu altul de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător. Revendicarea nu a fost satisfăcută, iar consumatorul a decis să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În rezultatul implicării APCSP, reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă, consumatorului fiindu-i returnată suma de 602330 lei.

În majoritatea cazurilor, operatorii economici implicați în astfel de situații amână sau evită soluționarea cauzei, refuzând, de cele mai multe ori, restituirea contravalorii produselor. Ulterior, consumatorii, rămași păgubași în asemenea situații, depun reclamații la APCSP privind refuzul unor agenți economici de a preschimba produsul sau de a restitui contravaloarea acestuia. Reiterăm că art. 18 al Legei nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor prevede remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, deficienţe care nu sunt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vânzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract.

Condiţia principală pentru a se repara, înlocui ori a se restitui contravaloarea produsului este prezentarea bonului de casă, care confirmă datele referitoare la data cumpărării, suma achitată, precum și denumirea întreprinderii. De asemenea, produsul returnat trebuie să fie fără defecte şi lovituri mecanice, să fie păstrată eticheta şi cutia, astfel, încît starea acestuia să îi permită vânzătorului să îl repună în comerţ.

Conform prezentei Legi nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor nu pot fi schimbate sau returnate articolele de ciorăpărie, lenjeria de corp şi de pat, bijuteriile din metale preţioase şi semipreţioase, produsele de igienă, cum ar fi: periuţa de dinţi, pensetele, aparatele de ras manuale sau electrice. Pe aceeaşi listă se regăsesc articolele de cosmetică şi parfumerie.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram