/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 783: Noi explozii, ajutor UE și pericol atomic. Stefanciuk a semnat legea mobilizării

/FOTO/ Cum s-a desfășurat primul fashion show digital. 70 de femei și lidere de opinie au promovat brandul de țară „DININIMĂ”

missing
25 decembrie 2017, ora 10:21

Primul fashion show digital a fost organizat sâmbătă, 23 decembrie, de Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei.

Monica Babuc, ministrul Educației, Culturii și Cercetării: „Acest eveniment este unul important pentru industria ușoară. Proiectul „DININIMĂ” este forța motrice care a dus la dezvoltarea industriei modei de la noi, crearea locurilor noi de muncă precum și stimularea designerilor autohtoni. Mai mult, recent la Iași a fost deschis un magazin „DININIMĂ”, aceste reușite vorbesc despre potențialul de creștere pe care îl avem și care trebuie susținut în continuare. În această seară port o rochie de la Sekana. De cât ori am ocazia îmi procur ținute semante de designerii autohtoni.”

Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate din Moldova: „Sparkling Party” a fost o premieră de succes, iar ținutele vestimentare purtate de către participantele la eveniment au demonstrat încă o dată că designerii noștri creează adevărate legende fashion. Suntem bucuroși că am reușit să experimentăm mândria de a purta haine DININIMĂ și în varianta digitală. Avem convingerea că astfel de evenimente pe viitor vor contribui la consolidarea comunității fashion din Moldova și implicit la dezvoltarea industriei locale.”

În lumina blițurilor aparatelor de fotografiat și pe fundalul a cinci decoruri special amenajate în clădirea Muzeului Național de Artă al Moldovei, momentele pline de viață și de emoții ale vedetelor „Sparkling party”, devenite ambasadoare DININIMĂ, au fost surprinse de cinci fotografi. Pozele realizate se regăsesc într-un album foto digital pentru promovarea colecțiilor designerilor autohtoni. De asemenea, explozia de senzualitate și eleganță „Sparkling Party” a dat culoare rețelelor de socializare pe paginile celor 70 de ambasadoare, unde au fost postate fotografiile cu hashtagurile:
#DININIMĂ #CrăciunDININIMĂ #SusținDININIMĂ PortDININIMĂ #AmbasadoareDININIMĂ.

Georgeta Mir, designer și membru de board al Asociației Patronale din Industria Ușoară (APIUS): „Asemenea evenimente sunt o platformă perfectă de comunicare între designeri și consumatori. Prin astfel de reuniuni se extinde comunitatea ambasadoarelor DININIMĂ și observăm o tendință tot mai mare de mândrie de a purta creații ale producătorilor locali. Datorită acestei susțineri din partea ambasadoarelor, industria fashion se dezvoltă și se aliniază trendurilor mondiale.”

Sanda Diviricean, participant: „Evenimentul este unul potrivit pentru că nu reușești să mergi la toate brandurile și să îți faci o părere. Aici este cu totul altceva, vezi cum arată ținutele, cum se poartă. Brandurile autohtone trebuie să se promoveze cât mai mult posibil, iar inițiativa de astăzi este una foarte bună în acest sens, pentru că întâlnești atâta lume fericită și împlinită care poartă ținute DININIMĂ”

Ludmila, participant: „Sunt atâtea femei frumoase și rochii extraordinare. Chiar poți să îți găsești ținute pe placul tău, rochia pe care o port astăzi din momentul în care am văzut-o mi-am zis că este creată pentru mine. Designerii autohtoni devin tot mai buni și articolele vestimentare create de ei sunt unice, trebuie să ne mândrim că sunt lucruri produse aici la noi acasă.”

Gabriela Ciubara, participant: „În această seară port trei ținute care îmi plac foarte mult, două dintre ele le voi achiziționa. Acum designerii noștri procură stofe de calitate, iar articolele vestimentare sunt cusute bine. Îndemn ca oamenii să intre în magazine și să vadă din ce materiale sunt făcute hainele și să le probeze cu încredere.”

Cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, de-a lungul anilor au fost dezvoltate sau modernizate peste 60 de branduri locale, pentru a se conforma designului și brandingului occidental. Acest suport a impulsionat apariția unei noi generații de mărci locale moderne, care a pus baza unui sector fashion competitiv. Industria modei este vitală pentru creșterea economică a țării în ceea ce privește exporturile, locurile de muncă și dezvoltarea regională. Domeniul este unul dintre cei mai mari exportatori, reprezentând 20% din exporturile totale ale Republicii Moldova. Industria ușoară numără 23.000 de angajați, dintre care 90% sunt femei din mediul rural. Femeile antreprenoare conduc sau dețin aproximativ jumătate din întreprinderi. Afacerile în domeniu sunt dispersate în întreaga țară, ceea ce încurajează dezvoltarea regională.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram