Avocatul Poporului susține că problemele invocate în declarație au fost sesizate deja ani buni de către Instituția Ombdusmanului și că ulterior au fost elaborate recomandări, însă care nu au fost luate în calcul de către autoritățile competente.
„Am condamnat și voi condamna și pe viitor cazurile de nerespectare de către reprezentanţii instituţiilor medicale a normelor legislaţiei medicale şi pe cele de etică și deontologie profesională, or relaţia medic-pacient trebuie să fie bazată pe competenţă, responsabilitate profesională și respectarea demnității umane”, se menționează într-un comunicat emis de Avocatul Poporului.
Mihail Cotorobai a declarat că este necesară adoptarea unui cadru normativ eficient, dar și a unor instituții funcționale pentru soluționare cazurilor de malpraxis.
„Încurajez semnatarele, precum și ale persoane care s-au confruntat sau se vor confrunta pe viitor cu situații similare, să reclame fără ezitare cazurile de nerespectare a dreptului la ocrotirea sănătății”, a conchis Ombdusmanul.
Menționăm că mai multe femei au semnat o declarația comună în care susțin că le-a fost refuzată/tergiversată acordarea asistenței medicale urgente; le-au fost ceruți bani pentru servicii medicale despre care legea spune că ar trebui să fie gratuite; au fost umilite/desconsiderate/discriminate de către personalul medical pe diferite criterii sau că au fost diagnosticate și tratate greșit.