Totodată, el a precizat că stocurile de vinuri în vinării este în descreștere în ultimii cinci ani, iar 65 la sută din cheltuielile instituției sunt cele pentru promovarea exportului de produse vitivinicole.
În anul 2017, au fost promovate vinurile în 15 țări prin intermediul a peste 100 de campanii de promovare, iar cheltuielile în acest scop au constituit 27 396,8 mii lei şi au fost executate la nivel de 76%. Pentru suportul și dezvoltarea sectorului vitivinicol au fost realizate programe investiţionale, de asistenţă tehnică și transfer de tehnologii.
Secretarul de stat al Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Vasile Luca a raportat despre politicile statului în sectorul vitivinicol, inclusiv cele de subvenționare a sectorului, acțiunile întreprinse de autorități și producători, precum și propunerile de perfecţionare a legislaţiei în acest domeniu.
Deputații s-au interesat de procedurile de control, de calitatea produselor și problemele existente în domeniu.
Oficiul Național al Viei și Vinului este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale instituției se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Wine of Moldova. A legend alive”.