Calitatea drumurilor în ţară este în continuă scădere, iar drumurile se repară în sate înainte de alegeri, superficial și în mare grabă, iar unele din drumuri reparate ele nu rezistă nici o lună, este una dintre concluziile la care au ajuns experții CPR Moldova, în cadrul unei analize a proiectului Drumuri Bune pentru Moldova, inițiat de Guvernul Republicii Moldova acum aproximativ un an.
Potrivit analizei citate, programele de reabilitare a drumurilor au fost implementate în grabă și au adus mai multe beneficii antreprenorilor decât cetăţenilor: „Companiile au câştigat contracte de zeci şi sute de milioane de lei, finanţate din banii publici, dar nu au „făcut faţă” nici în ceea ce privește termenul de executare, nici calitatea lucrărilor. Procesul de achiziţii defectuos şi lipsa unui management adecvat al contractelor s-au soldat cu preţuri exagerate şi drumuri de calitate proastă”, scrie Serj Sergheev, autorul analizei.
În analiză sunt specificate o serie de încălcările şi riscuri de fraudă în procesul de achiziţii din cadrul proiectului cum ar fi: divizarea nejustificată a achiziţiilor de lucrări; admiterea la concurs a companiilor interdependente; descalificarea nejustificată a ofertanţilor care au oferit un preţ mai mic; riscuri de coluziune şi aranjare a achiziţiilor; recepţia lucrărilor neexecutate sau executate necalitativ; suprapunerea lucrărilor de reparaţie; neasigurarea remedierii defectelor ș.a.