Consiliul Concurenței a efectuat o analiză a pieței produselor alimentare în ultima perioadă, care a fost marcată de starea de criză provocată de răspândirea virusului COVID-19. Astfel, Consiliul a constatat că nu au existat majorări semnificative ale prețurilor de comercializare a produselor alimentare, dar, totuși, unele fluctuații au avut loc.
Analiza evoluției prețurilor medii la produsele lactate indică majorări în luna martie comparativ cu februarie, după cum urmează: lapte ~1,83%, smântână ~0,55% și unt din lapte de vacă ~3,84%, brânza de vacă ~2,82%. Totodată, prețul s-a diminuat la carnea de porc/bovină cu aproximativ 1,57% și s-a majorat la carnea de pasăre cu circa 2,05% .
De asemenea, se atestă majorări comparative la prețurile medii de raft la produsele solicitate în sezonul de primăvară: crupe ~1,48% și legume ~4,9%.
Prețurile s-au menținut stabile la pâine, ouă de găină și ulei de floarea soarelui.
„Este de menționat că „panica pandemică” de creare a rezervelor de produse alimentare de către consumatori, a condiționat epuizarea stocurilor la unele entități economice, în special la hrișcă, precum și majorarea esențială și nefondată a prețurilor de raft (cca 28 lei/kg în magazinele de cartier). Ulterior modificării comportamentului consumatorilor, situația s-a normalizat, prețurile diminuându-se esențial (cca 19,20 lei /kg în magazinele de cartier)”, se spune într-un comunicat al instituției.