Persoanele care desfășoară comerț online, chiar și prin intermediul rețelelor de socializare, sunt atenționate de autorități să respecte legea.
Afișarea prețului la produs este obligatorie și contravine legii să le spuneți cumpărătorilor că le răspundeți în privat.
„Practica cu răspunsul în privat privitor la preț contravine art. 11 alin. (1) lit. e) din Legea nr. privind comerțul electronic. Utilizarea chatbot-ului (aplicației care răspunde automatizat consumatorilor) de tipul: ,,Buna ziua. Vă mulțumim că v-ați adresat la noi. V-am răspuns în privat.” – reprezintă acțiunea de prelucrare a datelor cu caracter personal cu luarea deciziei automatizate – aspect despre care trebuie să anunțați toți consumatorii și să le asigurați dreptul de opoziție. Utilizarea unor astfel de mijloace poate avea loc doar dacă se respectă prevederile art. 4 din legea enunțată”, a explicat Sergiu Bozianu, șef de direcție la Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal.
Comerțul pe rețelele sociale a luat amploare și în R. Moldova în ultimii ani și sunt mii de anunțuri în care nu sunt afișate prețurile la produse. Vânzătorii aunță că vor trimite detalii în privat potențialilor cumpărători.