Pieţele stradale din Wuhan s-au redeschis în ciuda unei reputaţii scandaloase, care a stârnit apeluri din străinătate pentru închiderea lor, la patru luni de la apariţia COVID-19 în oraşul din centrul Chinei, relatează agerpres.ro.
Epidemia, care a ucis peste 125.000 de oameni în întreaga lume, pare a fi în mare parte controlată în această ţară după ce Wuhan şi cei 11 milioane de locuitori ai săi s-au aflat în carantină în perioada 23 ianuarie – 8 aprilie.
Potrivit experţilor, noul coronavirus şi-a făcut apariţia la sfârşitul anului 2019 într-o piaţă din oraş, unde erau comercializate animale exotice vii. Virusul de origine animală ar fi suferit mutaţii, răspândindu-se la oameni.
Această piaţă, numită Huanan, a fost închisă la 1 ianuarie. Acum este ascunsă în spatele unui gard lung, albastru.
Vânzătoarea, a cărei cifră de afaceri este în scădere cu o treime faţă de perioada anterioară carantinei, este nemulţumită de criticile conform cărora pieţele în aer liber ar fi focare de boală. „Este o panică fără niciun motiv“, a declarat aceasta.
Yang are sticle cu dezinfectant cu care îşi curăţă taraba de mai multe ori pe zi, conform cerinţelor din regulament.
În trei pieţe din oraş, o echipă AFP a constatat că erau în continuare comercializate animale vii – ţestoase, broaşte, peşte sau crustacee, dar nu şi păsări de curte sau mamifere terestre.
În străinătate, existenţa acestor pieţe suscită îngrijorări, în special în Australia, unde premierul Scott Morrison a declarat că redeschiderea lor este „de neînţeles”.
„Trebuie să protejăm lumea de surse potenţiale de epidemii cu acest tip de virus“, a spus el la televizor săptămâna aceasta.
Unii consumatori susţin că rămân fideli pieţelor stradale. „Produsele lor sunt mereu proaspete“, a declarat doamna Chen, în vârstă de 40 de ani, adăugând că apreciază mărfurile „bune şi ieftine”. Criticile privind igiena precară „sunt pur şi simplu greşite”, a spus ea.
Cu toate acestea, chinezii mai tineri tind să favorizeze supermarketurile. Potrivit unui studiu publicat anul trecut de iiMedia, majoritatea consumatorilor preferă să îşi facă cumpărăturile din supermarketuri.