Ediția din acest an a Festivalului tradițiilor dulci, „Mai Dulce”, a fost anulată, din cauza pandemiei de coronavirus. Totuși, în acest an veți putea găti împreună cu organizatorii evenimentului plăcinte, torturi, biscuiți, tarte și checuri – tot ce se poate găsi mai bun în gastronomia românească tradițională, online, anunță organizatoarea evenimentului, Nata Albot.
„Prieteni, nu vă va lasă în acest sfârșit de mai fără de tradiționala porție de Mai Dulce. Da, noi nu ne vom putea îmbrățișa în stradă și nici nu vom putea mânca pe săturate deserturi, care mai de care, de la patiserii noștri. Dar noi nu vom renunța la misiunea de a promova și salva patrimoniul nostru, inclusiv cel culinar. De aceea, pe 30 și 31 mai, când trebuia să sărbătorim a 8-a ediție a festivalului „Mai Dulce” în Chișinău, vom difuza în fiecare oră, de la 11 la 21.00, câte o rețetă a celor mai adorate deserturi tradiționale din Moldova. Acestea vor fi gătite de către patiserii și gospodinele festivalului „Mai Dulce”, afirmă Nata Albot.
Mai mult, rețetele vor fi traduse și în limba engleză pentru a vă putea împărți cu prietenii din străinătate.
„Bunăoară, eu am pregătit în acest weekend și am filmat „Tarta de Mere de la Valentina”, cu care în fiecare an am făcut furori la festival. Dar vom avea și alivancă, și babă neagră, și cornulețe cu vișine și multe altele. 20 de rețete video, un Best of „Mai Dulce”, realizat doar cu susținerea Patronilor „Klumea”, mai scrie Nata Albot.
În semn de suport, organizatoarea evenimentului recomandă participanților din anii precedenți să posteze fotografii de la festivalul „Mai Dulce”.
„Vouă, în schimb, vă cer un singur lucru. Dacă ați fost măcar o dată la „Mai Dulce” și mai aveți prin arhivă poze frumoase, postați-le pe 30 și 31 mai în semn de suport pentru festivalul nostru intrat în carantină”, a precizat organizatoarea „Mai Dulce”.
Prima ediţie a Festivalului „Mai Dulce” a avut loc pe 25 mai, anul 2013. Festivalul Tradiţiilor Dulci –„ Mai Dulce” are drept scop promovarea și păstrarea tradițiilor de patiserie casnică, promovarea brandurilor locale, care produc haine pentru copii, susținerea tinerilor artizani şi educarea copiilor să comunice, să negocieze şi să interacţioneze cu semenii și adulții.