Autoritățile municipale au elaborat un proiect de Regulament privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate și afișaj în Chișinău. După aprobarea documentului în Consiliul Municipal Chișinău, instalarea dispozitivelor publicitare va fi reglementată în trei zone și doar la periferiile orașului va fi permisă instalarea tuturor tipurilor de panouri publicitare.
Primarul Ion Ceban și viceprimarul Victor Chironda au prezentat proiectul astăzi, într-o zonă din centrul capitalei, care abundă de panouri cu publicitate stradală.
„O capitală care se respectă nu are dreptul să aibă asemenea zone, cu panouri amplasate haotic. Cei din sfera publicității știu ce înseamnă gust estetic. Haideți atunci să contribuim ca acest gust pentru frumos să vizeze și panourile stradale, dar și orașul nostru în general”, a spus Ion Ceban.
Potrivit responsabililor de la Primărie, proiectul de regulament stabilește reguli pentru amplasamentele publicitare, dar și zone de publicitate cu specificarea mijloacelor permise în fiecare dintre ele.
Astfel, amplasarea dispozitivelor va fi reglementată de trei zone:
– zona ultracentrală, care include centrul istoric al urbei, unde va fi interzisă amplasarea publicității pe fațadele clădirilor, precum și panourile stradale de mari dimensiuni;
– zona cu publicitate restrânsă – zona veche a orașului și pe bulevardele centrale, unde poată fi amplasată reclamă, însă, cu anumite restricții;
– zona lărgită (spre periferiile orașului), unde se va permite amplasarea a tot felul de dispozitive de publicitate stradală.
În prezent, autoritățile municipale de profil operează cu un document provizoriu, aprobat în anul 2007, care nu mai corespunde condițiilor social-economice actuale.
În perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020, de pe străzile capitalei au fost evacuate circa 600 de dispozitive de reclamă, care nu dispuneau de autorizație.
Proiectul urmează a fi supus consultările publice, iar ulterior aprobat în CMC.
Documentul poate fi consultat AICI.