Agenții economici, care participă la operațiuni de achiziții publice, vor fi obligați, începând cu data de 1 iulie, să elibereze în format electronic factura fiscală. Serviciul Fiscal va lansa o versiune actualizată a sistemului informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”, care include noi funcționalități, după cum urmează:
• simplificarea procesului de integrare a sistemelor de contabilitate ale agenților economici cu sistemul „e – Factura” prin intermediul aplicației API „e-Factura”;
• dezvoltarea funcționalității de modificare a datei de livrare/eliberare a unui set de facturi fiscale;
• stabilirea formulelor de calcul pentru toate celulele facturii fiscale, formule ce permit calcularea automatizată inversă;
• dezvoltarea funcționalității de selectare a numărului de semnături electronice ce necesită a fi aplicate pe factura fiscală și a celei de identificare automatizată de către sistem a numărului de semnături aplicate;
• dezvoltarea funcționalității de descărcare a listei de facturi fiscale emise de furnizor și a facturilor fiscale recepționate de către cumpărător.
Implementarea versiunii actualizate a sistemului „e-Factura” va eficientiza mecanismul existent de creare, expediere și recepționare a facturilor fiscale generate în acest sistem prin simplificarea proceselor pentru utilizatorii serviciului e-Factura.
Adițional, în perioada 1 – 30 iunie 2020, Serviciul Fiscal va lansa o platformă de testare a noii versiuni a sistemului „e-Factura”. Pentru a o accesa, agentul economic urmează să transmită în adresa Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanțe o solicitare prin poșta clasică sau prin e-mail la adresa: ctif@ctif.gov.md. Cererea trebuie să conțină: numărul utilizatorului, datele de contact și adresa IP al acestuia de pe care va accesa noua versiune a sistemului „e-Factura”.
Pentru mai multe informații despre funcționalități-le noii versiuni a sistemului „e-Factura”, puteți apela Centrul Unic de Apel al SFS 080001525.