/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 786: Sânge la Dnipro și avertizare de rang înalt. Zelenski: „Trebuie să înfrângem teroarea rusă”

Îl ai la îndemână. Instrumentul care te ajută să crești numărul de clienți

missing
26 noiembrie 2020, ora 12:29

Ești antreprenor mic sau mijlociu și ai încercat multe metode de a ajunge la clienți și potențiali consumatori dar fără prea mare succes. Află că poți folosi un instrument de comunicare și marketing acceptat ușor și chiar căutat de consumatori: PUBLICITATEA NATIVĂ.

Acest articol îl scriem pentru a te ajuta să afli cum poți să folosești publicitatea nativă ca să obții rezultate de marketing măsurabile.

Ce este Publicitatea Nativă?

Dan Greenberg, CEO la Sharethrough, lansează conceptul de Native Advertising sau Publicitatea Nativă în anul 2012, atunci când spus lumii cât de simplu este să atragi atenția publicului prin acest instrument inovativ. Nativ înseamnă firesc, natural, atunci când mesajul tău de publicitate nu este abuziv și nu invadează spațiul vizual al consumatorului.

Publicitatea trebuie să genereze emoții pozitive, care să ducă la decizia de cumpărare a produsului. În zilele noastre din păcate unii creatori de publicitate nu prea țin cont de efectul advers al publicității băgate abuziv în spațiul vizual al consumatorului. Iată de ce, publicitatea nativă, este o soluție eficientă pentru atragerea atenției dar totodată păstrând emoțiile pozitive.

Omul modern își încarcă bateriile cu emoții pozitive navigând pe internet, accesând diferite portaluri de știri, bloguri, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube și altele.

Șansele ca brandul tău să fie perceput ca unul bun și de încredere sunt mai mari dacă el se regăsește în video-uri care aduc utilitate sau în articole care sunt și interesante nu doar informative. Iar când spunem interesant, ne referim la faptul că cititorul chiar dacă citește un advertorial, el caută mai întâi utilitatea pentru sine, dacă nu o găsește în materialul citit fie nu dă importanță, fie își face o impresie greșită despre brand.

Deci, publicitatea nativă, realizează o conexiune emoțională cu brandul și fundamentează încrederea consumatorului față de brand.

Cum să crezi publicitatea nativă?

  • Scrie o poveste despre brand, produs sau serviciu. Oamenii iubesc poveștile, pentru că ele sunt mereu frumoase și au elemente care nu se regăsesc în viața cotidiană, ci doar în povești.
  • Oferă utilitate atunci când scrii despre produsele tale. Folosește mai puțin laudele seci sau statistici plictisitoare. Spune-le potențialilor clienți ce problemă își rezolvă ei dacă vor cumpăra produsul sau serviciul tău.
  • Vorbește cald în toate mesajele tale de comunicare cu potențialii clienți. Mesajul rece respinge și crează o impresie greșită sau chiar negativă despre brand.
  • Pune-i pe alții să vorbească despre tine. Atunci când vorbesc alții despre tine de bine, încrederea consumatorilor crește considerabil. Noi, tv8.md, cu mare drag putem vorbi despre produsele sau serviciile tale, folosind publicitatea nativă.

Foarte important este să nu confundăm Native Advertising cu, content marketing, pentru că este o diferență considerabilă între aceste instrumente.

Dacă te hotărăști să apelezi la publicitatea nativă va trebui să cumperi un spațiu în cadrul unei platforme deja formate și care de regulă are o comunitate bine definită   și beneficiază de o audiență la care tu vrei să ajungi cu mesajul publicitar. Deci, Native Advertising se desfășoară pe platformele altcuiva și este o campanie plătită.

Când faci content marketing, atunci nu trebuie să plătești pentru ca mesajul tău să fie afișat. Te folosești doar de platformele tale, site, blog, pagină de Facebook, canal de youtube etc., pentru a face cunoscut publicului mesajul tău. Content marketingul este o activitatea pe termen lung deoarece va trebui să distribui în mod frecvent conținut pentru canalele tale de comunicare.

Iată ce spun specialiștii de la mkor.ro despre cum poți folosi Publicitatea Nativă!

Principiul este destul de simplu: scrii mesajul campaniei tale astfel încât să se potrivească contextului în care dorești să-l promovezi. Apoi, alegi platformele pe care dorești ca mesajul tău să fie difuzat. Închiriezi spațiul pentru promovare, achiți „chiria” și aștepți rezultatele.

Este foarte important ca mesajul tău să fie astfel scris încât să se potrivească perfect contextului în care este promovat. Cel mai bine ar fi ca acesta să se confunde cu conținutul pentru ca persoanele din publicul țintă să nu îl respingă.

Campaniile construite în cadrul Native Advertising nu trebuie să întrerupă conținutul platformei pe care sunt publicate.

Brandurile aleg teme care rezonează cu publicul lor și aleg atent platformele pe care le transmit.

Odată creat și aprobat, acest tip de conținut va fi etichetat ca „anunț” sau „anunț plătit”. Datorită acestui aspect, publicitatea nativă devine mai transparentă în cadrul platformei în care este afișată. Astfel, ea nu deranjează la fel cum face publicitatea comercială afișată la televizor.

Un exemplu de succes din România este inițiativa celor de la Libris.ro care au decis să își promoveze brandul pe o publicație externă,  wall-street.ro.

Brandul a realizat un infografic în baza rezultatelor unei cercetări privind consumul de cărți. Subiectul abordat cu siguranță îi interesează pe clienții lor, iar modul vizual de prezentare este atractiv. Astfel, librăria online oferă informații relevante consumatorilor și își consolidează brandingul, fără a fi invazivă.

O altă reușită de Native Advertising este campania inițiată de marca de cafea L’OR. Brandul susține financiar publicația online Republica.ro, care documentează articole de interes public. Secretul acestei reușite constă în subiectul articolului, aflat la intersecția valorilor promovate atât de brand, cât și de publicație.

Articolul prezintă informații relevante pentru părinții care sunt preocupați de timpul petrecut cu copiii lor, bazate pe date statistice și chiar oferă soluții practice în acest sens. Mai mult, structura acestuia și stilul de scriere sunt în acord cu imaginea brandului, în interior regăsindu-se încadrată și o reclamă video interactivă.

Este un bun exemplu de NA deoarece publicația online respectă în continuare interesele cititorilor săi, oferindu-le conținutul pe care și-l doresc, în timp ce brandul își face cunoscute valorile în care se regăsește.

Tot aici, specialiștii de la mkor.ro, vin cu câteva sfaturi practice!

Indiferent de platforma pe care o alegi, este important să ai în vedere următoarele aspecte:

  • Native Advertising nu este un comunicat de presă și nu reprezintă o oportunitate de promovare a noilor servicii sau produse lansate. În schimb, povestește despre situațiile în care produsul sau serviciul tău a schimbat viața cuiva în mai bine sau cum a contribuit la bunăstarea comunității.
  • Învață din exemplele brandurilor mai mari. Există o multitudine de clipuri sau articole sponsorizate de marile branduri, din care te poți inspira. Studiază-le și vezi cum poți integra propriile reclame pe platformele potrivite.
  • Ai în vedere consumatorii, tot timpul. Ce vor crede despre reclama ta? O vor considera utilă, derutantă, informativă sau enervantă? Măsoară-i eficacitatea în funcție de reacțiile consumatorilor.

Mulțumim specialiștii de la mkor.ro pentru informațiile publicate!

Dacă te interesează Publicitatea Nativă și vrei să o folosești în strategia ta de comunicare online, te așteptăm la o cafea. Noi avem platforma tu ai businessul, împreună vom reuși să convingem consumatorii că produsul sau serviciul tău merită o atenție sporită. Suntem aici, pentru ca să-ți fim de folos.

În cei peste 3 ani de activitate am scris mai mult de 50.000 de știri, suntem o platformă de știri independentă, apolitică și cu principii fundamentale de corectitudine în tot ceea ce facem.

Astfel, am reușit în acest timp să adunăm o comunitate impunătoare de cititori și urmăritori activi. Site-ul nostru este vizitat de cca 800.000 de persoane în fiecare lună, oameni liberi în cuget și gândire, din țară și diasporă. Pe pagina oficială de Facebook avem peste 350.000 de urmăritori, iar pe Instagram ne urmăresc peste 50.000 de persoane.

Pentru anul 2021, scopul nostru  de a dezvolta curentul de publicitate nativă în Republica Moldova. Ceea ce înseamnă că vom oferi mediului de afaceri instrumente noi de comunicare și marketing.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram