/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 787: Atac la Odesa, prognoză sumbră și acord NATO privind sistemele antiaeriene pentru Ucraina

Robert Ford, directorul Școlii Internaționale Heritage, despre noul liceu cu program Cambridge: „Nu a mai existat așa ceva în Moldova, suntem mândri să fim primii”

missing
11 decembrie 2020, ora 17:09

Al patrulea an pentru Școala Internațională Heritage din Moldova s-a dovedit a fi unul provocator, dar și plin de oportunități. Una dintre aceste oportunități este reprezentată de o premieră pentru țara noastră – introducerea programului„A Level”, un program de înaltă calitate pentru liceu, destinat elevilor între 16 și 18 ani. Acesta este standardul de aur la nivel global, care nu doar va înlocui bacalaureatul moldovenesc pentru elevii Heritage, dar le va deschide și ușile celor mai importante universități din întreaga lume. Odată cu procesul de admitere pentru anul școlar 2021-2022, care începe în ianuarie, conducerea școlii rămâne plină de speranță, dar și pragmatică. Echipa continuă să lucreze pentru dezvoltarea școlii și a elevilor săi – viitorii lideri ai acestei lumi.Vorbim despre inovațiile și perspectivele pentru 2021 cu Robert Ford, directorul Școlii Internaționale Heritage.

Privind înapoi la toate aceste luni de criză și anul școlar, ați putea să ne vorbiți despre lecțiile pozitive pe care le-ați însușit?

A fost un an extraordinar. Cred că educația din întreaga lume a trebuit să se adapteze. Fiecare pedagog, în mod natural,se pricepe foarte bine la adaptare, deoarece asta trebuie să facem atunci când lecțiile nu merg așa cum ne-am imaginat, iar situația, politicile sau examenele se schimbă. Dar anul acesta a oferit mai multe oportunități de adaptare decât în ​​mod normal. Cred că aceasta este principala lecție. De asemenea, simt că am devenit o comunitate mult mai puternică. Am citit mai devreme un raport foarte important al UNICEF, în care se spunea că nu putem permite educației să devină o victimă a COVID-19.

Lucrez cu oameni remarcabili la Școala Internațională Heritage. Deci, lecțiile-cheie pentru mine sunt modul în care oamenii s-au adaptat, dar și rezistența și modul în care au luptat pentru a continua să ofere educație.

Care este atmosfera din școală acum?

Suntem plini de speranță pentru 2021. Fiind în domeniul educației, suntem întotdeauna plini de speranță pentru tineri și copii. Iar speranța pentru mine înseamnă planificarea următoarei etape pentru școală, planificarea unui întreg sistem educațional care să funcționeze eficient.Nu simțim că pandemia ne-a îngenuncheat, dimpotrivă. Ne îndreptăm spre sfârșitul primului semestru, toate acestea în atmosfera minunată de Crăciun și înconjurați de copii care creează lucruri. Fericirea și bucuria sunt părți foarte importante din viața de zi cu zi a școlii, pentru că știm cât de dură și îngrijorătoare pare uneori lumea, mai ales în acest moment.

Cum arată viitorul și noul an școlar din punctul dvs. de vedere?

Arată foarte bine, deoarece cred că am echipa cea mai experimentată în învățarea la distanță, capabilă să facă față crizelor și foarte centrată pe elev! Mergând mai departe cu această experiență și această dedicare a profesorilor, noi, din Moldova, oferim un exemplu școlilor internaționale din lume. De asemenea, simt că privim înainte cu speranță și optimism. Planificăm să încheiem acest an școlar așa cum a început, sperând că până la vară lucrurile se vor schimba. Deci, în anul 2021 vom continua să muncim în același mod, dar cu sentimentul că ne apropiem de finalul acestei părți a crizei.

Să discutăm despre anul viitor mai în detaliu acum. Știu că ați ales un curriculum internațional „A Level” pentru Liceul Heritage. Ați putea să ne explicați ce înseamnă asta?

Una dintre părțile pe care o așteptăm cu nerăbdare, începe următoarea etapă de dezvoltare a școlii–liceul. La Heritage urmăm curriculumul Cambridge International, care este începe de la școala primară,prin gimnaziu (mixat cu curriculumul național), apoi îi ghidează pe elevi spre liceu. Aici ei încep „A Level”– programul internațional Cambridge, un curs de acces la universitate pentru cei de +16 ani, standardul de aur la nivel global–aproximativ o treime din școlile internaționale din lume folosesc „A Level”. Acest program nu se compară cu opțiunile naționale oferite de liceele din regiunea noastră. Elevii noștri nu vor trece prin sistemul național de bacalaureat, ei vor susține examenele „A Level” și vor obține calificările Cambridge recunoscute la nivel global. Mai mult, în Liceul Heritage, mediul de instruire este exclusiv în engleză, ca lingua franca globală, ceea ce le permite elevilor noștri să acceseze universități și cariere globale.

În curriculumul „A Level”, accentul se pune pe rigoarea intelectuală și calificări care să permită admiterea la cele mai bune universități din lume, dar este, de asemenea, un program care dezvoltă personalități pregătite să obțină succes și împlinire în cariera academică și în viață. Aceasta este o investiție în viitor, iar calificările naționale rareori se concentrează pe dezvoltarea holistică a studenților în domenii precum studiul independent, leadershipul elevilor, bunăstarea, gândirea critică, cunoașterea aprofundată, încrederea, rezistența și învățarea pe tot parcursul vieții. „A Level” le permite elevilor să-și încheie în mod eficient călătoria în calitate de cetățeni globali până la vârsta de 18 ani și le oferă mobilitate globală – posibilitatea de a studia în străinătate.

Foarte important, profesorii noștri sunt recrutați pentru angajamentul lor față de un curriculum școlar și o cultură școlară demnă de secolul XXI, fiind toți foarte calificați și certificați conform Cambridge International Assessment. Suntem un centru de dezvoltare profesională Cambridge și pilotăm inițiativele Cambridge. Recent chiar am contribuit cu un articol pentru studiile lor de caz în care am povestit despre strategia de succes a Heritage în pandemie.

Se știe că la Heritage programul din cadrul curriculumului și activitățile extracuriculare sunt la fel de importante ca și cele academice. Spuneți-ne mai mult.

Iată un exemplu care face parte din abordarea Cambridge – seria noastră de prelegeri Founders’ Lectures. Doar în acest semestru am avut deja trei vorbitori uimitori, un invitat care lucra în domeniul ajutorului umanitar și care a zburat spre Honduras în ziua următoare–a fost o prezentare de mare impact! Săptămâna viitoare ambasadorul Irlandei în Moldova le va vorbi elevilor despre succesul națiunilor mici, succesul economic al Irlandei și modul în care diaspora poate contribui. Cred că pentru Moldova este un exemplu genial. În februarie, suntem profund onorați să o avem invitată pe Baronesa Royall, directoarea Colegiului Somerville, Universitatea Oxford, fostul colegiu al lui Margaret Thatcher. Ea leva vorbi elevilor noștri despre cariera sa în Europa, în calitate de lider a Camerei Lorzilor și director al colegiului care a educat prima femeie prim-ministru din Marea Britanie și acum este pionierul vaccinului Oxford împotriva coronavirusului. Acestea sunt oportunități incredibile de învățare pentru elevii noștri,pe care le pot accesa ca parte firească a educației lor.

Ceea ce aștept cu nerăbdare a Heritage este căîntr-o zi, foarte curând, copiii care sunt în clasa a 10-a acum,vor reveni și vor fi un exemplu autentic și dovadă că acest model de educație valorifică mai mult decât individul, depășește limitele și hotarele. Iată ce creăm noi aici în școală.

Să vorbim despre procesul de admitere, pentru părinții și elevii care doresc să studieze la Heritage, de unde ar trebui să înceapă?

Rețelele noastre de socializare sunt cu adevărat prolifice, ne pot găsi pe Twitter, Facebook, Instagram. Dar ar trebui să înceapă cu site-ul nostru, unde este descris foarte clar procesul de admitere.

Membrii biroului nostru de admitere sunt vorbitori de limbă engleză, rusă și română. Ne dorimsă admitem elevi care au studiat în școlile din Moldova, nu doar din școala noastră.

În ce privește liceul, majoritatea elevilor noștri din clasa a 10-a doresc să intre în programul nostru„A Level” (cu excepția celor care pleacă în străinătate) și suntem foarte bucuroși că acest program îi atrage.

Procesul de aplicare se va desfășura până în septembrie, dar perioada de oportunitate pentru elevi este sfârșitul lunii ianuarie, februarie și cel târziu în martie.

O parte importantă a acestui proces este intervievarea elevilor. Știm că nu toți vor avea calificarea IGCSE (Certificatul general internațional de învățământ secundar– Cambridge), dar ministerul are echivalentele a ceea ce înseamnă calificările naționale în comparație cu calificarea IGCSE. Așadar, nu se pune problema că am putea refuza studenții fără diplome Cambridge. În schimb, în timpul verii vom avea cursuri speciale de recuperare pentru unii elevi, dar trebuie să spun că elevii care ni s-au alăturat din afară sunt atât de muncitori și atât de dornici să reușească, încât, de fapt, sunt aproape la același nivel de la început.

În calitate de director, sunt foarte implicat în acest proces, datorită experienței mele de a conduce un liceu imens cu 400 de elevi„A Level”. Și, lucrând cu tineri de 16 ani, știu că deseori ei nu văd destul de departe viitorul sau părinții lor ar putea avea o idee foarte clară despre cum trebuie să arate viitorul copiilor lor. Dar, odată ce facem un interviu foarte personalizat și le oferim orientare în carieră, ne putem asigura că sunt pe calea cea bună.

Trăim vremuri schimbătoare, dar și Școala Internațională Heritage se schimbă,odată cu introducerea programului„A Level”, de exemplu. Care sunt speranțele dvs. pentru viitor cu privire la aceste schimbări?

Nu a mai existat un asemenea liceu în Moldova, suntem foarte mândri că suntem primii. Este emoționant, este istoric și suntem obligați să facem acest lucru foarte bine. Sperăm că este o realizare cu care se vor mândri nu doar familiile Heritage, ci și întreaga țară. Știm că educația nu este privilegiul unui singur grup, beneficiem cu toții atunci când colaborăm.

Există atât de multe informații, dar transformarea acestora în cunoștințe și înțelepciune rămâne cheia educației. De aceea școlile sunt atât de importante, precum și conectarea tinerilor cu persoanele de alte vârste este cu adevărat importantă. Vedem schimbări generaționale și de gen în leadershipul în întreaga lume. Vedem asta în Kamala Harris în calitate de vicepreședinte de stat, vedem asta în Maia Sandu, vedem asta în liderii europeni și în liderii asiatici. De aceea planificăm și pregătim această generație pentru viitorul în care îi vor asuma rolurile de conducere. Și acest model de educație le permite să obțină abilitățile necesare pentru a conduce cu mult mai mult succes decât generațiile anterioare. Aceasta este speranța mea în calitate de pedagog.

Instituția este la dispoziţia dumneavoastră pentru orice informaţii despre admiterea la Liceul Heritage la +37362022210 şi info@heritage.md.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram