Consumatorii de apă pot transmite indicii contoarelor și printr-un mesaj. S.A. „Apă-Canal Chişinău anunță că aplicat măsura în contextul decretării stării de urgență pe teritoriul Republicii Moldova.
„În cuprinsul tuturor facturilor este comunicată perioada de autocitire. Datorită acestei metode, consumatorii pot transmite indicii contorului, specialistului delegat din cadrul Direcției comerciale în regim online, sau prin intermediul aplicațiilor mobile. Mai mult, de la începutul lunii aprile, prin intermediul rețelelor de Viber, WhatsApp, 287 consumatori au transmis indicaţiile contoarelor, 24 prin SMS, circa 841 au efectuat apeluri telefonice”, spun angajații întreprinderii.
Astfel, consumatorii vor plăti efectiv consumul real din luna respectivă. Indicii transmiși de consumatori vor constitui baza de calcul a emiterii facturii. În situația în care autocitirea nu este transmisă în condițiile și în termenele indicate în factură, facturarea se va realiza pe baza consumului lunar estimativ al serviciului de alimentare cu apă.
În aceste condiții, consumatorii pot transmite indicii contorului specialistului delegat din cadrul Direcției comerciale sau prin intermediul rețelelor de socializare Viber, WhatsApp, Telegram etc.
Specialistul delegat pentru introducerea datelor autocitire în cadrul Direcției comerciale poate fi contactat:
- consumator casnic apartamente, la nr. de telefon 062100679;
- consumator casnic sector particular la nr. de telefon 060001663;
- alți consumatori (agenți economici, sectorul de stat, gestionarii fondurilor locative) la nr. de telefon 062100729.
Pentru a transmite corect indicii contorului trebuie să notați doar cifrele de culoare neagră de pe ecranul apometrului, de la stânga la dreapta, începând cu primul număr. Valoarea rezultată constituie numărul total de metri cubi de apă înregistrați de apometru în momentul efectuării citirii. Cifrele de culoare roșie arată subdiviziunile unui metru cub (sute de litri, zeci de litri, litri) și nu trebuie citite.