Fostul deputat de la Partidul Platforma DA, Alexandru Slusari spune că, după schimbarea conducerii de la „Calea Ferată” situația întrprinderii continuă să degradeze. În opinia lui Slusari, lucrurile s-ar putea schimba doar după intervenția urgentă a Guvernului și Parlamentului.
„Sper foarte mult că la una din primele ședințe ale noului Executiv va fi examinată minuțios problema întreprinderii strategice Calea Ferată”, subliniază ex – deputatul.
Alexandru Slusari susține că directorul Oleg Tofilat nu a reușit să organizeze un dialog eficient cu colectivul de angajați și ar fi eșuat să identifice soluți reale pentru problema salariilor restante ale acestora.
„Datoriile CFM au depășit 800 mln, dintre care circa 180 mln sunt restanțele la salariu… În afară de propunerea aberantă, precum că angajații ar trebui să împrumute credite de la bănci pentru stingerea datoriilor la salarii, alte idei de la dl Tofilat nu au parvenit”, a scris Slusari într-o postare pe Facebook.
Fostul deputat se arată indignat că în întreprindere „cadrele socialiste au rămas neschimbate”.
„În aparatul administrativ continuă haosul… Este un dezmăț, când jurista CFM cu un salariu de câteva mii de lei vine la serviciu cu un jaguar și participă în toate comisiile de achiziții, iar peste 6 mii de angajați nu primesc salarii timp de 6 luni”, a subliniat Alexandru Slusari.
Slusari de la Partidul Platforma DA se mai arată nemulțumit că „nu a fost reluată circulația trenului Chișinău-Odesa, deși partea ucraineană a fost disponibilă, pentru că în perioada de vară această rută este rentabilă”. Fostul deputat mai spune că nu a existat până acum nicio încercare de a restabili circulația trenurilor internaționale pentru România și Rusia.
Amintim că pentru că nu și-au ridicat lefurile de luni bune, feroviarii au ieșit de mai multe ori la protest în ultimele luni, blocând chiar și circulația trenurilor.