Procuratura Generală vine cu o inițiativă legislativă care prevede pedepse mai dure pentru șoferii beți! Mai exact, propune ca condusul în stare de ebrietate, fără urmări grave pentru viața sau sănătatea persoanei, să fie trecută din categoria infracțiunilor penale în cea a contravențiilor, iar cei care au fost prinși beți la volan să fie pasibili de amendă, muncă neremunerată în folosul comunității sau până la 15 zile de arest, în toate cazurile cu privarea de dreptul de conduce mijloace de transport de la șase luni până la trei ani.
Cei care au mai fost anterior sancționați, se vor alege însă și cu automobilul confiscat. Conform inițiativei, cei prinși beți ori drogați la volan, ar urma să își primească pedepsele în decurs de cel mult 30 de zile de la comiterea abaterii.
Într-un briefing de presă, susținut în această dimineață, procurorul general, Alexandru Stoianoglo a specificat că măsurile luate până în prezent în raport cu persaoanele care urcă în stare de ebrietate la volan s-au dovedit a fi ineficiente.
„Din contra, abordările actuale au criminalizat artificial societatea, transformând în criminali zeci de mii de cetățeni, privându-i pentru lungi perioade de anumite drepturi elementare, cum ar fi: dreptul la circulație sau dreptul la angajare”, a precizat Stoianoglo.
Astfel, spune Stoianoglo,
Procurorul general, Alexandru Stoianoglo a precizat că un studiu criminologic realizat recent de PG arată că în anumite cazuri politica penală a statului este extrem de costisitoare, judecarea acestui tip de infracțiuni ajungând anual la ordinul zecilor de milioane de lei, procedurile penale implicând cele mai mari cheltuieli judiciare în raport cu alte proceduri legale.
„Activitatea organelor de drept și ale justiției este formală și fără impact asupra societății, axată în principal pe raportarea datelor statistice, pentru care unii mai primesc și prime de performanță. Acest efort profesional al sutelor de polițiști, procurori și judecători, dar și efort extrem de mare din punct de vedere financiar al statului, nu corespunde riscurilor și amenințărilor reale, cu care se confruntă statul și societatea”, a menționat Alexandru Stoianoglo.
Astfel, pe lângă măsurile menționate mai sus, PG mai propune și instituirea interdicției opririi nejustificate a vehiculului de către agentul de circulație.