Începând cu luna mai până în luna octombrie circa 219 mii de pasageri, adică 1,88% din numărul total de călători au ales să-și achite biletul de călătorie cu cardul bancar sau cu telefonul mobil. Cel puțin asta arată datele prezentate de către Regia Transport Electric Chișinău, informează IPN.
Pentru început, achitarea călătoriei prin sistemul de taxare electronică a fost lansat pe șase linii de troleibuz. Pe rutele 22, 23, 24 și 30, pe rutele 10 și 32.
Pentru a afla ce părere au călătorii despre acest proiect-pilot au fost intervievați mai mulți oameni. Uni au spus că preferă să plătească electronic pentru serviciile de transport public, dar obișnuiesc să o facă în modul tradițional pentru că sistemul nu este disponibil în toate troleibuzele, nici chiar pe rutele implicate în proiect. Astfel niciodată nu știi cum vei putea plăti. Iar dacă îți pregătești banii pentru bilet din stație, nu mai schimbi modalitatea de plată în ultimul moment.
De cealaltă parte alți călători au spus că nu vor să folosească cardul bancar în troleibuzele din Capitală din motive de siguranță, dar ar opta pentru tichete sau abonamente electronice, dacă ar exista o asemenea posibilitate.
Deși autoritățile municipale au anunțat că, după o perioadă de șase luni, vor analiza rezultatele acestui proiect și vor lua o decizie legată de plățile pentru serviciile de transport public, acest lucru încă nu s-a întâmplat.
Potrivit reprezentanților RTEC, implementarea proiectului-pilot reprezintă o etapă importantă în procesul de implementare a plăților electronice în sistemul de transport public din municipiul Chișinău. Printre avantajele de bază a proiectului sunt evidențiate modernizarea imaginii transportului public municipal; posibilitatea implementării unui sistem complex de biletare; colectarea datelor privind structura călătoriilor; posibilitatea implementării biletului unic și nu în ultimul rând modernizarea imaginii transportului public municipal.