Război în Ucraina, ziua 169: Rușii au bombardat din nou centrala de la Zaporojie. Nivelul de radiații - în normă

social

/VIDEO/ Start campaniei "Hai la mine acasă": Cetățenii vor primi la frontiera de stat broșuri cu atracțiile turistice din RM

04 august 2022, ora 21:30
Distribuie:

Dincolo de aglomerația de la frontieră, de care au parte mulți dintre cei care revin acasă, oamenii vor primi broșuri cu atracțiile turistice. Este vorba de o acțiune din cadrul campaniei „Hai la mine acasă!” Evenimentul de lansare a avut loc astăzi, la vama Leușeni, recent renovată. În pliantele pe care le primesc sunt descrise o mulțime de locuri pitorești din țara noastră, dar și afaceri mici, lansate de localnici. Este vorba de pensiuni, vinării ori prisăci, dintre cele mai deosebite. I-am trecut și noi pragul uneia, ca să vedem cum decurg pregătirile pentru turiști. 

Situat la 50 de km de capitală, în inima Codrilor, chiar la intrarea pe teritoriul Conacului Mierii, te întâmpină o căsuța din lemn, unde sunt expuse produsele apicole și unde chiar poți degusta deliciile de la prisaca proprie. Iar dacă ai mai mult timp la dispoziție poți petrece câteva zile la pensiunea special amenajată. Atracția principală rămâne, însă, plimbarea printre stupii de albine.

„Mândria noastră, la Conacul Mierii, clar că sunt albinele. Ele sunt vedetele aici și toți vizitatorii sunt fascinați de tot ce află la noi în stupină”.

„Pe lângă excursie în prisaca cu albine și master-classurile oferite de proprietari, vizitatorii se pot bucura aici de liniște și o priveliște deosebită”.

Din cauza pandemiei și a războiului din Ucraina, Conacul familiei Ciolacu a primit mai puțini vizitatori, în ultima perioadă. Iar în luna martie, pensiunea a fost gazda refugiaților, care s-au bucurat să fie cazați gratuit, la conac. Din această lună, însă, proprietarii speră că vor avea mai multe rezervări din partea turiștilor. Pregătirile au fost făcute, iar conacul își așteaptă vizitatorii:

„Sâmbătă și duminică avem vizitatori de la oraș. Acum, va avea loc festivalul de la Lozova și avem deja rezervate toate camerele acum”.

Pentru a-și promova afacerile, câteva zeci de pensiuni și vinării din țară, reprezentanți ai Asociației pentru Turism Receptor și Intern în colaborare cu alte instituții, au lansat, astăzi, la Vama Leușeni, o campanie cu mesajul „Hai la Mine Acasă”. Moldovenii din diasporă, localnicii, dar și turiștii străini sunt îndemnați să descopere frumusețea atracțiilor turistice din țara noastră și să susțină afacerile locale:

„Avem o campanie de promovare a locurilor turistice, pensiunilor. Vă încurajăm să-i susțineți pentru că și ei au ajutat refugiații și acum au nevoie de suport ca să primească oaspeți. Așa că fiți oaspeții noștri în Moldova”.

O inițiativă foarte bună, spun moldovenii, mai ales că nu prea cunosc ce locuri ar putea vizita, atunci când vin în țară. Unii spun că se vor inspira din broșurile informative pe care le-au primit. Alții, însă, spun că au prea puțin timp ca să ajungă pe locurile turistice:

„- Lasă să vină și la noi în țară să vadă lumea ce avem. Cu toate că nu avem multe, dar avem.
 - Dvs. le cunoașteți?
 - Nu, că am plecat de mic în țară.
 -Cu această ocazie le veți vizita și dvs.?
 - Nu avem timp că stăm doar 2 săptămâni”.

„- Moldova noastră tot e frumoasă, dar nu le știm. Noi nu am fost prin Moldova niciodată.
 - Dar ce v-ar interesa cel mai mult să vizitați?
 - Iaca o să ne uităm în broșură și o să vedem”.

„Stau patru zile și nu voi reuși să văd multe”.

„Apreciez foarte mult că sunt iubitor de așa descoperiri, distracții și locuri frumoase”.

Datorită ospitalității de care au dat dovadă moldovenii, cazând zeci de mii de ucraineni refugiați, presa internațională a scris despre Moldova că este „O țară mică, dar cu inimă mare”. Acest slogan, dar și „Hai la mine acasă” sunt mesajele principale care apar pe mai multe produse promoționale, inclusiv câteva ghiduri, din care oamenii se pot informa referitor la atracțiile turistice:

„Această campanie, de fapt se relansează pentru că a avut un impact foarte mare, în 2019. A impulsionat pe cei care veneau acasă să invite și prietenii să le zică haideți la mine acasă să vă arăt gastronomia, vinul părinților mei. Prin această campanie ne dorim să promovăm cultura, tradițiile, gastronomia locală”.

Broșurile informative vor fi împărțite în continuare de către angajații serviciului Vamal tuturor celor care trec frontiera. Până la finalul lunii septembrie, când se va încheia campania, cei care vor vizita una dintre atracțiile turistice se pot înscrie și la un concurs. Mai exact, pot posta un video sau o fotografie pe rețelele sociale însoțite de un tag și se pot număra printre participanții la o loterie cu premii valoroase. Anul trecut, Moldova a fost vizitată de peste 100 de mii de turiști.

Distribuie:
Abonează-te acum la TV8.md pe Facebook, Telegram, YouTube, Instagram și TikTok!
TelegramWhatsappViber
Trimite-ne o știre

© 2022 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegram